Torsdags träning!

Igår träffades vi på Hörby brukshundklubb Jag Marie och Cissi...vi började ned linjetag som min hund har lyckats glömma hur man gör, så det var att börja från början med ett litet avstånd och sen öka efterhand sen var det som det gick upp ett liljeholmens och allt föll på plats, vi apporterade även vilt, viltet i strumpor är det som går bäst de avlämnas snyggt i handen, de utan är så himla gott så man måste plocka fjädrarna....och sen kanske man lämnar det, om man inte vill ha det för sig själv vill säga....vi får nog fortsätta med fjäder klädda dummisar och fåglar i strumpor ett tag till.
Sen har ju inte våra (cissis och min) hundar fått till det här med stoppsignal, så det fick vi tips av Marie hur vi skulle göra och tränade på det en stund, sen gick vi ner till dammen och gjorde först en enkel markering som gick jätte bra, sen gjorde vi dubbelmarkering det gick också bra (utom när JAG kastade har lite svårt att få till det, där jag vill att de ska hamna hamnar de inte)
Sen var det bara BUS som gällde ute på ängen så våra änglar fick torka innan det var dax att bege sig hemåt

Hoppas att vi får lika trevligt varje träningstillfälle, nästa vecka tränar vi på tisdag mellan 18,30-20,30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0