Tränings grupp! mm

Idag har jag pratat med Eva Sandström på Hörby brukshundklubb och fått klartecken att köra igång en tränings grupp...Jippi... vi har tänkt träna torsdag denna veckan tisdag nästa vecka och sedan kommer vi att lägga upp lite olika dagar beroende på vilka som passar, tiden kommer att vara 18,30 till ca 20,30 vi kommer att träna det vi behöver!!!Alltså det mesta!! en del sök, vatten apportering,linjetag, allmän lydnad mm mm, det som vi behöver träna på inför Wt i november.
Alla som är medlemmar och lika Tokiga som vi är hjärtligt välkomna ( Carina och Sara kan känna sig träffade )
Håll utkik här på min blogg efter tider och dagar så ni inte missar allt skoj.
Hoppas vi ses på torsdag längtar redan dit.


Valpkurs på HUNDPLUGGET!
Idag är det valp kurs på Hundplugget det är alltid lika skönt att komma "Hem" (det känns så att vara hos Marie och Tonie)
Jag har hittat på lite kul till i kväll (beställt lite saker) jag är ju som bekant lite tokig, jag vågar inte berätta inu för man vet inte om Tonie el Marie tittar in och då förstörs ju det kuliga. Jag lova att berätta i morgon och har jag tur så kanske ett eller annat foto kan läggas upp.

Elvis har skött sig exemplariskt så jag  kan inte förstå varför Matte och Husse var så oroliga, måste bero på att de aldrig lämnat honom innan.

Våra Wachtlar de värper på, ett ägg om dagen...nu är vi nära omeletten.....Andreas vill prova steka ett ägg ,vi får väl prova tror mest att det blir äggröra.

I morgon så utökar vi Sibbarps Zoo med en guldfasan det är Lisa som har en tocke över så nu får vi bygga ut vår bur som vi har wachtlarna i.

Igår fick vi 10 gäss (levande) av en kompis...ja jag vet vi är inte riktigt kloka.....som tur är har jag en annan kompis som bor på en gård så de får bo hos henne så länge, vi ska ju titta på gård men det har blivit fram flyttat till nästa onsdag, behöver större plats!......vi har även skickat in papper till komunen om att få köpa till mer mark där vi bor nu om det inte blir något av med gården för plats behövs till alla våra djur.

Sara har hotat med att flytta till farmor om vi skaffar fler djur nu, men  jag vill ju gärna ha ett par får som kan gå och beta om vi får mer mark, så vi får väl se om vi har ett rum över som vi kan hyra ut ha ha ha

Kommentarer
Postat av: Mia

Sara kan få bo hos mig om hon vill!

2007-08-29 @ 18:00:19
Postat av: Mia

Jag kommer ej imorgon... tråkigt, trist och bedrövligt men jag hinner ej... Skulle aldrig tagit lugnt i förmiddags...

2007-08-29 @ 21:13:28
Postat av: Saaora :)

Hejhej mamma !! :) , vi har igentligen historia nu .. men vi e på bibloteket .. hihi :) Nu har ja iaf också skrivit i din blogg :D , puss & Kram Sara :D

2007-08-30 @ 11:20:00
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Tjenixen!
Jag hoppar över träningen idag men kan säkert komma framöver några gånger. Tror dock inte varje vecka då jag skall gå både viltspår och lydnad med Vittra i höst... tre hundkurser i veckan känns mäktigt. Iaf i bensinkontot :-) Vi hörs!
Carina

2007-08-30 @ 15:48:19
Postat av: Cissi

Då har även jag hittat till din sida Ingela. Rosetten har fått en hedersplats!!! En så´n fin e det inte alla som fått....men de hade inte så bra placering heller, på det där ni vet....plönninge eller vad det hette....En kanonkväll med träningen, så ni som missade, gör aldrig omdet!!
Så kul med en blogg o läsa. Får ju nästan lite inspiration själv.....

2007-08-30 @ 22:22:24
Postat av: Sara

Tack för inbjudan! Antar att det är jag som är "tok-Sara", känner mig åtminstone träffad... ;-) Det låter kul med träningen, men jag har lite svårt att överblicka hur livet e.f. (efter förlossning) kommer att te sig. Hoppas i alla fall kunna vara med någon gång!

2007-08-31 @ 10:04:54
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: 47 - Tok

Väntar på en uppdatering av gårdagen!!! Attans vad jag grämer mig att jag ej kunde vara med!

2007-08-31 @ 12:17:39
URL: http://viggoswebb.webblogg.se/
Postat av: 87:an

Jag vill läsa om igår! Vad jag grämer mig att jag inte kunde vara med...

2007-08-31 @ 14:42:05
URL: http://viggoswebb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0