Välkommen till min nya blogg!

Efter på tryckningar från en del av mina kompisar som skriver blogg har jag nu försökt sätta mig in i hur det fungerar, och har tänkt skriva om våra hundar vår träning  familjen och lite allt möjligt.

VI är jag Ingela min man Johan våra barn Sara 14år som inte delar vårt intresse med hundar (det är mest killar för tillfället men de sägs att det blir bättre)och vår son Andreas snart 10år som gärna hänger med på alla möjliga och omöjlliga aktiviteter och som ofta får agera kastare vid apportering. Våra hundar är Ronja en Labbe blandning på 4år jätte duktig på spår är mannens eftersökshund vid jakt, sen har vi Tessie en Flatcoatedretriver på snart 2 år (allmänt kallad för Tosing ni lär märka varför )Tessie kommer från Kennel Meitas i Hörby, och sen vår minsting Milla hon är en jätte söt lite blyg jaktcockertjej på 5 månader som vi har på foder också från Kennel Meitas. Sen har vi diverse andra djur som ni säkert kommer att få bekanta er med längre fram.


I går var vi hos mina föräldrar som bor på landet med egen damm och allt....gissa om våra hundar trivs med livet där......efter fikat så skulle jag passa på att göra några linje tag med Tessie och gick till bilen för att hämta dummisar, Tessie for iväg som vanligt och började gräva i en del av trädgården där ingen brukar va,  när jag kallade kom hon men hon såg konstig ut liksom gul randig i pälsen.......jodå hon hade hittat det ända jordgeting boet på hela tomten (och den är inte liten ) jag fick PANIK getingar är det äckligaste jag vet , som tur var kom pappa till undsättning med ett långt skohorn fick vi bort getingarna  Tessie hann bli stucken 4 ggr vad vi kunde hitta, så det blev att hålla noga kolla på henne efter samtal med Helsingborgs djursjukhus, som tur var så hände inget och vi kunde återvända hem utan att ha fått träna.
Jo lite träning blev det med vår lilla Cocker, jag slängde i en liten dummi i dammen och den simmade hon glatt iväg och hämtade gav mig i handen utan att stanna och skaka, tänk om Tessie kunde lära sig lite av Milla för det där med att stanna skaka och lägga dummin gör Tessie varje gång.


Kommentarer
Postat av: Mia

HU! Vad otäckt med getingarna, tur att det gick bra. Ska bli kul att läsa om allt ni Tosingar hittar på!

2007-08-20 @ 19:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0