Inflyttnings Fest!!!

Idag var det inflyttnings fest i den nya fågel buren, vi var ute och gjorde färdigt så alla djuren kunde flytta in i den större buren, och det var poppis kan ni tro Figge han var så stolt och stampe (Andreas 3 benta kanin) kom ut fast hundarna var ute, wachtlarna de grävde ner sig i halmen och hade det mysigt.
I det röda huset hade jag gjort iordning till stampe men där flyttade Figge in det är en kul guldfasan han sitter inte på någon pinne högt upp utan bor i hus!!!
Blixten vår andra kanin fick va i den gamla buren och där trivdes han, han fick senare en tur med saxen han var så knutig i pälsen så jag fick inte rätt på det annars.
Jag ska prova sätta ihopa våra kaniner och se om det går eller de börjar slåss, det är ju två hanar.



image83
Buren på plats på gavlen på huset.

image84
Tessie räknar in så ingen har försvunnit.


Ska försöka ta någon bild där djuren syns annars tror folk bara att vi har en tom bur. I morgon ska jag sätta in gran ris som jag högg hos mina föräldrar i kväll ( de har haft ett gran plantage för ett par år sedan och det står några gamla granar kvar så det var bara att gå ut och hämta) jag har tänkt göra ett bo till wachtlarna av de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0