Figge och alla djuren!

Vårt nytillskott i vår voljär heter ju som bekant Figge Fasan och han är visst boss i buren han svassar runt där som om han ägde stället och våra små wachtlar de tittar undrande på honom och tänker nog att det var en stor en, han måste ha ätit för mycke så stor som han e........ I helgen ska vi bygga en större bur så att vi kan ha en eller ett par Fillippa fasan också så han får lite sällskap, Johan tycker att det är okej med fåglarna han har vant sig vid att ha en "tokig" fru........  vad han nu menar med det!!!
Jag tror faktiskt att Johan även snart lärt sig namnen på alla djur ( vi är lite tokiga men alla måste ju ha namn) våra wachtlar är döpta till Vivvi, Wilmer och viggo wachtel vi hade jätte kul när vi döpte dem, kanienerna heter stampe och blixten, stampe är en kanin som Andreas räddade livet på när den kom ut i Maries trädgård och alla hundarna rusade på den, han motade bort de stora hanhundarna och lyckades fånga stampe och bära honom i säkerhet, sen den dagen så är det Andreas, stampe är lite handikappad och har bara 3 ben (han fattas ett framben)men fungerar precis lika bra som alla andra kaniner.......Blixten kom till oss eftersom en av Saras kompisar skulle flytta från landet till stan och tyckte att det var synd att ha honom i en liten bur inomhus( Blixten är en Lejon kanin med en massa hår man vet inte vilket som är fram eller bak ibland)
I den nya buren ska även stampe och blixten bo så den får vara rejält stor (hela gaveln på huset tycker jag, vi är inte riktigt överens inu min man och jag).

image18
Figge Fasan...........The Boss!

image19
Blixten.......gissa fram och bak!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Figge är ju jättesöt! Man får kanske snart användning för sitt eget hönshus, för jag blir lite sugen själv på att skaffa mig ett zoo. Vi får se... Hur gick spåret idag?

2007-09-09 @ 09:57:27
Postat av: Nisse

Hej Hello, it's me, Nisse.
Gissa vilket som är fram å ba(c)k.....? Hm, det måste vara en kuggfråga....på fasanen kan jag, är den elak och/eller stygg (samma sak fast låter ju koolt) så rekmenderar jag en "gyttorp, us 5....har du inga så bidrar jag....så får ju vovven lite träning å ni middag...Tack Johan för medlidandet av min fängelsevistelse i helgen...HELA HELGEN!

2007-09-09 @ 22:00:03
URL: http://himlakoolt.blogg.se/
Postat av: Carina

Han skall vara glad att han får komma ut i veckorna! Så det så!

2007-09-10 @ 19:33:07
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Ingela

De e rätt Carina man ska hålla dem kort!!!!!!

2007-09-11 @ 07:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0