Johans Spår grupp

I söndags var vi med Johan på hans spår träning, han är med i en eftersöks grupp som träffas varannan söndag och lägger spår fikar och har allmänt trevligt.
Magnus la ett öppenklass spår till mig som fick ligga ett par timmar innan det var dax att gå det........
Eftersom jag inte är så bra på att orientera mig i skogen så gick jag med Johan och la spår till Stig  han skulle ha ett dubbelt till båda sina hundar ett nybörjar och ett klurigt.
Sen gick vi ett spår till Magnus och hans Selma, efter det var det fika "time" och lite snack om allt som hänt på 14 dagar....när det var dax att gå mitt spår gick Magnus med mig när vi gick på vägen så började Magnus så här att jo det var här någonstanns som jag körde på rådjuret men jag vet inte exakt var, jag tog på spårselen och lät Tessie jobba i diket och jodå hon gick rakt på spårbörjan efter ett par meter sen var det bara att följa henne, i början fick jag hålla igen en del min hund har ju som bekant alltid bråttom jag upptäckte en ny sak med min hund eller rättaresagt Magnus berättade det för mig att jag kan se på svansen om hon är i spåret eller inte det har jag inte tänkt på innan men det var till hjälp under resten av spåret som gick Super bra!!!!!!Jag är Jätte nöjd, vi har inte spårat på väldigt länge också har vi ju anmält oss till ett öppenklass spår, väntar bara på att domaren ska ringa.

Efter en underbar dag i skogen var det dax att åka hem och hämta barn sen köra till mormor och morfar för att göra vid hjorten som sköts förra helgen, jag flådde den och det var jobbigt vill jag bara  tala om den var inte liten så det tog sin lilla tid, sen var dte fika där och sen bar det av hem i duschen sen i säng....inga problem med fritids sysselsättnigen här inte!!!

image20
Johan ska lägga spår till Stig.........ser rörigt ut!!!



image21
Magnus ska bara reda ut selmas lina innan spåret!!!


image22
Nu bär det iväg......


image23
Nu var det klart!!!!! Det gick som en dans Selma är jätte duktig i spåret......


Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

....tänk när man kommit så långt... jag har bara kommit till att trassla upp linan....

2007-09-14 @ 14:39:36
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0