Markerings träning!

Igår var Jag och Cissi på järavallen och hade markeringsträning för Annika Hecktor, vi var 7 hundar med förare, vi började med att gå 3 på ett led och en tjej gick en bit fram och kastade dummisar som vi skulle skicka på, jag gick längst till höger så jag fick börja, jag tycker väl att det gick ganska bra, jag hade Tessie lös hela tiden och hon höll sig nära mig det var bara ett par ggr som hon tyckte att hon skulle utforska området själv men efter korrigering så höll hon sig på plats.
Efter en del markering på land så var det dax för vatten markering  och det är ju favoriten bland markeringarna  första fick jag INTE i handen hon bara fjantade runt i vattnet nästa gång var det lika dant och då höjde jag rösten och sa ifrån på skarpen(Annika sa till mig att säga ifrån, man är ju lite reserverad när det är nytt folk vet inte hur mycket man vågar ta i), sen var det andra bullar, när vi körde dubbelmarkering med Zorro i vattnet så gick det betydligt bättre då får jag dem i handen utan skak......
Efter vattnet var det markering upp på en stor kulle det gick inte så bra Tessie har lite svårt att springa från mig hon vill vara nära mest hela tiden...... så vi har en del att jobba på.
 
Eftersom vi var och tränade i går så hade vi bestämt ingen tränings grupps träning denna veckan MEN vi kan ju inte låta bli så vi ska träffas och träna vatten på torsdag mellan 14-16 i Hörby det är bara så kul!!!!!!

Kommentarer
Postat av: johan

Apropå att det ser svårt ut!!!
Det var så att INGELA inte ville ta i klövarna för att dom var lite sura efter att ha blivit använda ett antal gånger, så det så.

2007-09-14 @ 14:33:55
Postat av: Ingela

Kära lille make du har ju skrivit kommentaren på fel ställe!!!!!!!!!

2007-09-14 @ 14:38:31
Postat av: johan

Du vet ju var( fan ) den ska vara, så du behöver inte kommentera det!!!!!!!

2007-09-14 @ 15:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0