Skogstur mm

I Lördags så hämtade jag upp Lotta och hennes dotter Eloise kl 11,30 sen åkte vi till Rövarkulan där vi träffade de andra från jägarutbildningen , vi hade bestämt en halv dag ute i skogen, när vi kom dit så hade Måns redan grillat korv till oss och så hade han lustigt nog gjort upp skyltar med avståndsbedömning som var frågesport , och det gick faktiskt riktigt bra.
Efter en massa snack och korvätning så gick vi och tittade på ett Rävgryt och tog en promenad till Hejdeholm där vi på vägen tittade på alla fåglarna i sjön och på oxar, lamor, Davidshjortar en sällsynt sort som är beiga, alpackor var där också och en sådan vill jag ha men som vanligt så säger Johan NEJ jag tycker de är sååå underbara och reklamen på tv med en alpcka gör ju inte att jag ångrar mig precis, Johan fyller år på Torsdag kan undras om de har en Alpacka till salu på Hejdeholm? Johan hade nog blivit JÄTTE glad!!!!!
Efter vår långa promenad så var det dax att ge sig av hemåt och in i duschen för kalas hos mamsen som fyllde år, hos henne fick vi smörgåstårta GISSA om det var gott? och mammas hemma gjorda choklad kaka som bara är sååååå smarrig synd bara att man inte orka så mycket efter smörgåstårtan.

Vid 20 tiden tackade jag för mig för då skulle jag bege mig till Åsljunga för en övernattning med Saras konfirmandgrupp, Prästen har blivit sjuk och de fattades en vuxen för att lägret skulle bli av och då får man ju ställa upp, Sara var lite sur först men mjuknade upp när hon kom på att det är ganska bra att ha mamma med för hon är inte så sträng som de andra bara man är snäll mot mig så är jag snäll tillbaka, brukar gå hem hos ungdomarna och nu kände jag ju nästan alla då jag redan varit på läger med dem när de slutade 6.e klass. Jag gick och la mig vid 1 tiden efter kortspel med en del av ungdomarna och underhållning av Michelle, en del av barnen knoppade inte in alls men de flesta sov ett par timmar i alla fall och söndagen var riktigt trevlig, tipspromenad runt sjön så vi vuxna kunde sitta i solen (har fortfarande svårt att gå för långt med mitt ben) sen var det städning av huset vi bott i och sen mat massor av mat vi gjorde nästan inget annat än åt, denna gången var det skönt att vara med för jag bara var där och allting var klart redan, är inte van vid det precis.
Hade inte kamran med mig till Åsljunga och jag tror inte Saras bilder passar sig för min Blogg :=)så det får bli lite bilder från vår skogstur.

image335
Anders och Anders med fruar

image336
Mari och Anders, Per och hans hund, Lotta och Eloise i bakgrunden

image337
Jag gjode det lätt för mig och tog Milla med på turen så jag inte skulle riskera att trilla i skogen när någon av de stora drar iväg.

image338
Jättefin sjö med bla sothöna gräsand Vitkindad gås mfl

image339
Eloise kollar in Lamorna på Hejdeholm

image340
Massor av Lamor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0