Den blåsiga och regniga helgen

Usch vilket tradigt väder det har varit denna helgen, det är ju först i dag man har kunnat gå ut alls. I morse när vi gick ut och kissade så regnade det som spön i backen så man trodde inte man skulle kunna gå ut i dag hellre, men efter ett par timmar så klarnade det upp här på slätten så det var på med vindjacka, mössa och vantar sen kunde vi njuta av en härlig tur Johan Jag och hundarna, givetvis hade jag glömt kameran hemma men en snäll Andreas kom cyklande med den så jag  fick tagit en del bilder nere vid vår ank damm......

Tokig Flat och Cocker badade i det kalla och skitiga vattnet , labbe tycker inte om att bli våt och skitig för då får man duscha och det är ännu värre.

Nu är båda Tessie och Milla ny duschade och ska torkas för att sen friseras (fick lite bakläxa att cockern var lite långpälsad) har tänkt klippa Tessie lite grann fram på bringan för att se hur hon ser ut utan sin lejonman (som jag tycker är så fin) har ju hört att de blir mer feminina då.


Eftermiddagen ska vi spendera här inne med en dummi och en klicker vi ska öva HÅLL FAST för det har Tessie glömt hur men gör, inte helt men delvis.............

Här kommer lite bilder från dagens tur.
image226
Tessie studerar Ankorna i dammen

image227
Tessie och Milla badar i Ankornas  damm

image228
Tessie sitter fint på kullen vid dammen

image229
Meitas Terrorist jagar Cyklande barn på stigen!!!!


image230
Ny duschad och jätte sur Milla

image231
Usch för fotografer!!!

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vilken härlig bild på tessie på kullen! Såg ut att varit en trevlig runda!

2008-01-27 @ 16:21:52
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Mia

Inget spår idag? Jag trodde ni skulle träna med er spårgrupp??

2008-01-27 @ 16:38:03
Postat av: Ingela

Nää inga spår idag....orkade inte gå upp plus att det inte var så kul väder, festade i går med en kompis, här hemma så vi var ganska trötta, och så var här 3 kompisar till barnen som sov över så det var fullt upp ändå!
Jag spar spårandet till ett senare tillfälle kanske i göinge trakten ha ha ha

2008-01-27 @ 16:47:12
Postat av: Gunsan

ja det var ju fina bilder fast att det var dåligt väder
Gunsan

2008-01-27 @ 16:53:22
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Mia

Speciellt kul tycker jag att ni lyckats fånga näsan på bild, på två kort t.o.m! Den är annars ofta upptagen med att lägga sig i blöt, speciellt när du pratar i telefon, Ingela... O den ser ut att behöva bli lite trimmad oxå, framför allt på den nedersta bilden. Carina har trimmat Viggo idag, hon kan nog hjälpa till.

(Haha, jag är ju för kul!!!!!)

2008-01-27 @ 19:18:29
Postat av: Matilda

Usch, jag vet precis hur det är. Jag var oxå tvungen att duscha efter jakten i går, och matte hade vatten på ryggen, då fick jag nog och skrek i högan sky. Fy för att bli ren!

2008-01-27 @ 19:47:24
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Sara

Så söt hon ser ut i sin badhandduk, Milla! Man riktigt ser hur hon lider. Tasktigt att det ska behöva sluta med en dusch när man haft så roligt på turen innan!

2008-01-28 @ 00:16:23
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Carina

Klipper gärna henne om det behövs men håller inga koppel ;-)

2008-01-28 @ 17:45:27
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0