Träning träning och åter träning

Jag tycker det är kul med träningen igen efter en tid då jag inte har haft någon större lust att göra något alls mer än viltspår, nu går vi till skolan varje dag och möter Andreas (gissa om han tycker det är kul att gå hem?) på vägen dit är det fot som gäller och då är det max 20 cm framför eller bakom som gäller och då utan koppel och det går över förväntan, Tessie har kommit på att det är inte kul att jag stannar hela tiden och hon ska rätta in sig innan vi börjar gå igen.
Johan gör likadant med henne och det var precis som hon tänkte ah nä inte han också!!!


När vi går så gör vi lite linjetag och det går också bättre så ett tag till sen är det dax att göra en del linjetag som är dolda men vi väntar ett tag till, ska ju snart upp till Miamaria och Carina och träna, och där tänker jag ta tillfället i akt och få lite hjälp av Carina med stoppsignalen för hur jag än gör så är det precis som det går inte in och jag hörde att Carina var super bra på det.

Ska även klicka lite på avlämningarna de var  lite slarviga i helgen så det fick vi bakläxa på av Kent och det med all rätt, vi har ju kunnat det innan vi behöver bara träna lite grann.

Jag är också i valet och kvalet om jag ska anmäla mig till fler viltspår nu eller vänta, det är ju så roligt, får tänka över det lite till, om Tessie får bestämma så kan vi nog spåra nästan varje dag, men jag har ju något som heter jobb nödvändigt ont tycker jag får nog se till att Johan tjänar lite mer så jag kan ägna mig åt hundarna på heltid.

image224
Ronja Viggo och Tessie hemma hos Mia i Arkelstorp
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Man skall inte lyssna så mycket på Miamaria ;-) Det är inte jag som är bra på stoppsignalen - det är Vittra. Miamaria och du själv har säkert tränat in den lika dant på era.

Ang kamera så är min en Olympus SP-550. Kostade strax under 3000 och jag tycker den är värd varje krona. Det är ju ingen systemkamera men har en häftig zoom. Det jag inte har lärt mig ännu är hur man tar bilder på rörliga motiv. Får sätta mig in i bruksanvisningen ordentligt.. Men jag är ingen expert på kameror alls.

2008-01-23 @ 22:02:25
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0