Poletten har trillat ner...

och plötsligt funkar avlämningarna PERFEKT, bara så där en dag när vi var ute och tränade så bara funkar allt, inga ryck i kopplet inga stirriga Flatte ryck utan lugnt och fint (Tessie lugnt menar jag då) kommer Tessie in med Dummisar och även med Vilt och sätter sig sidan om mig och bjuder mig dem, jag FATTAR INGENTING men kul är det.
Vi har lite att jobba på med fotgåendet men även detta är så gott som felfritt hemma, hon följer mitt ben som en skugga, fast hon är fortfarande Tessie Tosing och får sina ryck fast i mycket mindre utsträckning, det roliga tyckte jag var Maries min när hon träffade oss onsdagen efter Wt,t och hon trodde inte det var samma hund jag hade med mig.
Även avlämningar från vatten funkar 9 av 10 ggr så får jag dem i handen utan att hon slänger den  och skakar sig innan så det är på gång att bli kanon även där, är bara så glad och förvånad och allt man kan vara ( har varit vid sjöarna på järavallen och tränat ett par dagar)

Lite att jobba på är stoppsignalen som funkar hyfsat när vi är ute och går och hon springer lös men inte alls när hon jobbar för då är det som att hon vill vara ifred, lite tips någon?

Nu ser vi framemot alla jaktprov och Wt som kommer med Glädje ska bli jättekul.

Någon som ska med till Kalmar på Wt den 28 juni?

Kommentarer
Postat av: Maria & Meia

Va underbart det låter! Du har inte funderat på att hålla apporteringskurser oxå? Vi skulle verkligen behöva lära oss en hel del vad gäller avlämningar :)

2008-06-04 @ 11:25:14
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Helene & Wallander

Mycket bra förslag från Mia... tål kanske att tänkas på, eller?

Grattis till polettnertrillningen! Dit ni kommit är vi nog många som oxå hoppas komma en dag i livet.

2008-06-04 @ 18:11:54
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Carina

Mitt enda tips på stoppsignalen är att det ALLTID skall vara jättekul att stanna på stopp. Dvs ALLTID en skitkul belöning. Vad Tessie tycker är skitkul vet jag inte men det vet nog du. För Vittra är det att en minidummy kommer farandes.

2008-06-05 @ 07:15:50
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0