Vilken helg

Fredagen var det en massa körning hit och dit och fram och tillbaka känns det som hämta Johan på jobb  för att min bil e på lackering, hämta Sara med kompisar på dansen hämta Andreas efter skolan och köra en massa.
Kvällen tillbringades framför tvn och Lets Dance nu börjar det bli irriterande för nu tycker jag att Danny skulle fått  vara kvar för han är bättre än Karl Petter, efter detta var det sängen som kallade klockan ställdes på 7,30 en lördag morgon INTE kul.  8,30 kom syrran och Nicklas och hämtade Johan och mig och sen bar det iväg  till Maribo i Danmark för 60års fest hos Svend det började kl 13, det var SUPER KUL, jättegod mat och dryck massor av dans och jätte ont i fötterna men kul det hade vi.

Vi ankom Marieholm ca halv 1 och kröp i säng för att vakna 9 på söndagen till ett strålande väder uppstutsar vi och iväg till Pärup och plantering av buskar, (hjälp till hundträningen) hundarna sprang på hundpluggets plan hela dagen och hade det såååååå härligt, vi fikade ute i det blå super härligt, tänk om det kunde hålla sig så här fint nu men hörde nyss på radion att nu kommer ett bakslag till med snö.............vi får väl se vad det blir av det.
Denna helgen har som synes inte innefattat någon hundträning över huvud taget och det har varit skönt, jag har inte varit på topp på ett tag och har fått dra i bromsen för att inte tippa över kanten, tyvärr kom det lite folk och hundar imellan och det var inte meningen.
Nu ska jag njuta av Påsken (hoppas jag, lite extra ledigt) och ta det lugnt en del och även träna en del hund i lagom skala blir jag irriterad så ska vi bara träna passivitet, Mia säg till mig!

Fick även en liten kik på underverken i Pärup när vi var där de är bara så underbara jag vill oxå...................men det vill inte Johan, så okej jag väntar tills Milla ska ha (om hon ska ha)då vill jag ha för om Johan har 2 så kan ju jag också det.....rätt ska vara rätt eller?!

image295
Födelsedags grisen provar sin nya jaktryggsäck

image296
Luftning....................

image297
Passa dig för vem du fotar Johan..........Sören och jag poserar

image298
Hundar han vi också med att träffa Sören och Janas Turbo Labbar (det vill säga slimmade jaktlabbar)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, klart du kan ha två! Och cockrar är så små så dom ryms ju nästan i fickan... Tror du inte att Felix skulle "behöva" en också? Det är ju viktigt att lära barn ta ansvar i tid... ;-)

2008-03-17 @ 10:50:00
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Lisa

Jag är oxå jättesugen på en chokladvalp! Tror dock att man inte har så stor chans...

2008-03-17 @ 11:51:36
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Mia

Klart du ska ha en cockervalp sen! Två var tycker jag är en rättvis fördelning. O lika klart är att du inte ska bli irriterad på träningen, jag ska hålla efter dig! Vi ses på onsdag!

2008-03-17 @ 12:56:23
Postat av: Lisa

Kolla min blogg, nu har jag tagit fram trägolvet i badrummet och duschen oxå!

2008-03-17 @ 14:05:36
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Ingela

Sara! Klart att Felix ska ha en cocker eller kanske två för de tar ju inte så stor plats, helt rätt de måste lära sig ta ansvar redan som små=)

2008-03-17 @ 15:21:32
Postat av: Johan

Hörre ni Sara och Mia nu får ni sluta tjata på Ingela om att "det är klart att du ska ha en, dom tar ju inte stor plats bla bla bla" hon har redan två, för Ronja är hennes hund också, jag lånar henne när jag behöver så det så, vi har hundar så det räcker till 2015 nu!

2008-03-17 @ 19:26:28
Postat av: Marie

2015!Okej det innebär att Milla är 8 år då. Hum! Men det skall nog gå bra med en kull då. Man får bara göra en veterinärundersökning och skicka med registeringspapperna. 7 år är ju annars gränsen för en sista kull på sin tik.
Men innan dess får vi nog hinna med någon kull om allt är bra med hennes höfter och ögon. Som ni ser har jag redan glömt alla fasor som varit.

2008-03-18 @ 13:31:28
Postat av: Mia

Tack o lov att Maries minne är kort men gott! För fler Meitas-kullar vill vi ju ha!!

2008-03-18 @ 16:46:55
Postat av: Ingela

Kan bara hålla med mia fler Meitas kullar vill vi absolut ha, och Johan brukar jag bara lyssna halvt på så det är fortfarande jag som bestämmer här hemma så en cocker till blir det nog redan höst 2009/vår 2010 om det vill sig väl, vi får väl se........

2008-03-18 @ 20:42:33
Postat av: Marie med Mascot

*S* tja, är nästa cocker så liten som Milla, så tar den ju inte stor plats ;-) KLART du ska ha en cocker! :-) Ska erkänna att det ibland finns tillfällen då du kunde fått min billigt *S* Min lille energiske ängel... Och natruligtvis var det han som fastnade på foto på frisbeekursen - naturlig talang, hade han =)
http://storegard.se/index.php/872512
Ha det bra, vi ses säkert någon gång i vår
Marie och Mascot Vilding

2008-03-18 @ 21:00:44
Postat av: Linn

Hej Ingela! Japps, jag är intresserad av ett par vaktlar (: Kan du höra av dig till mig ang. det? 0703-876855 finns jag på, svarar jag inte så prata in! Vi hörs, Linn

2008-03-19 @ 15:57:14
Postat av: Helene & Wallander

Vilka planer det försöker smidas här på denna blogg... skall bli intressant att följa hur detta slutar.

2008-03-19 @ 23:14:24
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0