Vilken Helg vi haft och tiden den bara springer iväg.....

Denna helgen har varit så super kul vi var inbjudna av Simon att vara med och jaga i Lördags vi körde hemma ifrån kl 7 (en Lördag morgon kan ni tänka att jag gick upp frivilligt)  vi gick i drev på harar och fasaner och hade det så super bra Tessie gick kanon bra och lyssnade på mig hela tiden ÄNDA tills hon fick upp en hare och jag inte var med på det hon satte en jäkla fart efter och hur jag än blåste och skrek på henne så stannade hon inte det bar av rakt mot motorvägen och jag såg framför mig en tosig hund bland bilarna inget kull att se framför sig  tur var att haren den vände innan och Tessie vände tillbaka till en vansinnig Matte men hon är som hon är och det är ju hur kul som helst att jaga så lite skäll det kan man ta....det syns på henne hur hon tänker så.
Resten av dagen var jag med till 100% och hon fick ingen mer chans att sticka.

Efter avklarade drev så bar det av till nästa mark och det var riktigt skönt att få sitta still i bilen en stund efter alla drev som vi gått innan.
Det började med grillning och lite prat sen gick vi ut och drev av ett område till och där stötte Milla upp ett rådjur som vände rakt emot henne och hoppade över henne, Milla blev inte glad och satte efter och skallade för så får man minsann inte göra mot en litet cocker.

Innan det började skymma så gick vi ner och satte oss änder och gäss vid en liten å det var hur mysigt som helst men nu började kylan göra sig påmind och de flesta frös innan vi gav upp när det blev för mörkt.
Vi landade här hemma vid 18 tiden och det blev en tidig kväll på soffan med tv och "köbemad" för inte orkade jag ställa mig och laga mat efter en sådan härlig dag.

Det blev en tidig kväll i säng redan när klockan den var 23 så låg vi och sov alla 3 och hundarna för i dag var det jakt med Björn och hans gäng en del från igår och en massa nya det var toppen väder kallt och klart  
I första drevet så kom det 10 rådjur i full karriär riktigt roligt att se, Björns pappa Tommy hade turen och stå på rätt pass så han fällde en liten bock.
Även här var det förflyttning med bil efter ett par timmar och det var skönt att få sitta still på andra stället började vi med fika medans det dalade små snö flingor från himmelen hur mysigt som helst.

Även idag så fick Milla till en 8-10 riktigt bra stötat så det blev skjutet för henne hon har varit så super duktig hela helgen och hon vill bara mer hela tiden så behöver ni en spaniel med bihang på jakt så hör gärna av er.

Jag tog ut Tessie och gick i drevet med henne och det gick som i går kanon bra tills hon stötte upp 2 harar som gav sig iväg med henne efter och samma visa i dag hon lyssnade inte ett dugg på mig fördelen idag var att det fanns inte en väg på flera kilometers håll så jag brydde mig inte om att springa efter henne ens Lasse som stod på ett stengärde såg henne hela tiden och signalerade när hon vände igen och det var först efter minst 1 km väl framme hos mig så fick hon skäll och jag bet henne i nosen så arg jag var sen åkte kopplet på och det var fot resten av dagen och hon gick verkligen fot så nära så jag höll på att trilla flera ggr.
I dag var det dock fler retrievers som tyckte att det var kul att jaga och en tyckte extra mycket om fasan och gav sig i väg efter en sådan många hundra meter tog det innan den stannade en liten tröst att det inte bara är min tosing som slår dövörat till.

Sumering av helgens skytte blev ett 10 tal harar och ett par fasaner och 1 rådjur.


Tiden den bara springer i väg……….

Vi har haft fullt upp en längre tid nu massor på jobb och massor på fritiden vi har hunnit med en skön helg i Göteborg med julmarknad och stros på avenyn med hela min familj jätte mysigt hade vi det.

Vi har renoverat färdigt för denna gången och resultatet är jag bara såååå nöjd med nu blir nästa köket som förmodligen åker ut till våren/sommaren.

Vi har haft en helg kurs i spår med ett glatt gäng spårare med tidiga morgnar och trötta kvällar så det har inte blivit så mycket tid vid datan som jag skulle velat ha har endast suttit där för att svara på mail och uppdatera vår hemsida.

Tessie har hunnit fylla 4 år och det hade jag glömt om det inte varit för Mia som skrivit på sin blogg så det blev att fixa fram en godsak i bara farten till henne nu tål hon ju inte så mycket så det blev det gamla vanliga ett smarrigt ben och några köttbullar det fick hon…..vad tiden den går kan inte fatta att jag känt Mia och de andra i 4 år.

Vi har även julpyntat slagit in alla julklappar ( för mer än en vecka sedan)och lagt under granen som står färdig klädd i tv rummet….. jag vet vi är tokiga men så härligt det är att njuta på kvällarna av allt det fina och så lugnt och skönt vi ska ha lille julafton när folk ska handla allt de glömt.

Förra helgen hade vi 6st som skulle spåra på förmiddagen och sen skulle vi ha lite kalas mina föräldrar var inte särskilt bra på att planera för jag fyller år den 19.e och då vill jag inte ställa till med kalas (är inte hemma hellre jag ska på julkonsert med Peter Jöback det är nog 4.e gången en kompis och jag vi ser den och den är lika bra var gång det är riktig jul då )så det får bli nu istället även syrrans gubbe hade dålig timing han fyller år den 20.e och då ska vi på kalas där.

I Söndags så var det julmarknad här i byn och den var vi på med Susanne och Robban alltså inga spår eller liknande inbokat, på kvällen var vi en runda hos Torbjörn och Lena på Glögg fest riktigt trevligt att komma ut en stund, Det tackar vi för.


Kommentarer
Postat av: Mia, Viggo & Vera

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!



Hoppas du har en riktigt bra dag!



Kram Mia

2009-12-19 @ 15:24:09
Postat av: Karen

Kul att läsa om er jakt!

Gott nytt år önskar vi i ett Rosa Hus i Klippan :o)



Ses nog snart "där ute"



Hälsningar Karen

2009-12-29 @ 00:15:27
URL: http://lisager.blogspot.com
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Hallojsan, vad kul det var att se er en stund hos Lena & Torbjörn :-)



Vi önskar er ett riktigt GOTT NYTT 2010!



Kramelikram

2009-12-31 @ 09:29:13
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Marie med Mascot

Grattis (lite försenat...) och god fortsättning =) Kul att läsa om jakten, ger lite tröst att fler har problem med stadgan.. och drev ;-) Ha det gott!

2010-01-06 @ 22:37:18
URL: http://tokstollarna/pixbox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0