Vilken röra.....

I Lördags kväll när våra gäster hade gått så började jag plocka ner tavlor och ta undan en massa från vårt vardagsrum för nu har jag väntat länge nog nu ska det göras om det var 10 år sedan sist vi tapetserade så det var verkligen på tiden att det händer något där.
I går målade jag vår öppna spis och väggen bakom den med färg som man blandar med sand det var ganska kletigt måste jag säga men inte särskilt svårt att göra men som sagt det kletade ganska rejält.
I dag kom svärfar kl 7,30 och vi började tapetsera jag klistrade väggar och han satte tapet vi var lagom färdiga när Johan kom hem 16,30 då var det pizza och sen börjades det att lägga golv och muras i fönsterkarmen de jag hade rivit ner det ska läggas nya klinker i fönstret samma som runt den öppna spisen grå/svarta kommer att bli sååå snyggt.

I morgon rymmer jag till Ikea ett par timmar med Syrran ska MEGA SHOPPA innan jag sen ska på röntgen av min rygg kl 15,30 det gick fort att få en tid det trodde jag inte.

Här kommer lite bilder på hur det hela har fortlöpt.


Öppna spisen så vit och grann den blev.


Svärfar Tapetserar nya gråa tapeter från Frankrike tur man inte ska prata med dem. hi hi hi


Nu läggs det golv för fullt.


Gör vi rätt nu????


Grått med infälld våd med snygga liljor på.


Gamla golvet som vi inte vill ha mer.... repigt och fult


Nya golvet i Ek snyggt snyggt.


Nu har de kommit en bra bit på väg.


Fönster karmen i dag...kommer ny bild snart på en klar karm....tror jag.


 


Kommentarer
Postat av: Lena och Grappa

VAR FÅR DU ALL ENERGI IFRÅN?



Kram, Lena

2009-11-04 @ 08:01:47
Postat av: Ingela

Från ALLA mina UNDERBARA kursare så klart! =)

Kram Ingela

2009-11-04 @ 08:33:47
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Så jättefint du får det! Blir lite avvis. Både på din energi och ditt hem. Jag får nog börja titta i tapetkatalogerna..

2009-11-04 @ 19:05:39
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Marie med Mascot

ni har verkligen ett vackert hem =) .. och så rent och städat S hrm, får nog ta itu med mitt här... Hur har det gått med lilla Milla? Hoppas hon mår bra nu?

2009-11-05 @ 00:05:33
URL: http://tokstollarna/pixbox.se
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Tjusigt! Det kommer att bli riktigt fint när det är klart. Sen får ni njuta lite av ert fina rum och kanske "bara vara" lite. Jag ska lära dig vad det är...

Kram

2009-11-05 @ 08:06:23
Postat av: cattis

va fint det blev! riktigt snyggt! tänk om man hade haft er energi....

nu ska jag o diza strax iväg o apportera lite,som sagt det var ett tag sen, hoppas hon kommer ihåg hur man gör;) ha det gott!

2009-11-05 @ 10:48:56
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad ljust & fint... himlans bra jobbat av alla hantverkare!



Kramizar

2009-11-05 @ 21:59:41
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mia, Viggo o Vera

KRYA PÅ DIG ANDREAS!!

2009-11-10 @ 14:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0