Blogg torka.....

har det varit här ett bra tag nu,  tiden har inte riktigt räckt till för att sitta ner och skriva så nu äntligen har jag en liten minut över det är alldeles tyst i huset Andreas är hos en kompis och lanar Johan sover och Sara har ont i halsen och kan inte prata.
Det har hänt massor i vårt liv den sista tiden man fattar inte riktigt hur man hinner med allt bara.

Jag hade stämt träff i skogen med en tjej som skulle gå ett träningsspår och tänkte att då tar jag Tessie och Milla med mig så de blir rastade efter hennes spår och jag hade nog bara dem ute en kvart så de fick springa lösa i skogen som de älskar medans Andreas och jag plockade grane med oss hem til Voljären när vi sen kör hem så hostar Milla så det lät som hennes inälvor var på väg upp oh oh tänker jag att nu tål hon inte granet och stannar och tar fram henne till Andreas men hon fortsätter att hosta och hålla på och börjar tugga gräs så fort vi kommer hem och spyr ett par ggr lugnar sig efter att hon fått sparris sen skulle vi ha folk här hemma och hon var lugni sov rummet hela kvällen men när jag skulle lägga mig tyckte jag att hon lät lite konstigt och hon fick liksom ingen ro så när jag endast sovit 3 timmar och klockan den var 3,15 ringde jag till Djursjukhuset i Hbg och vem svarade där om inte Sara som är kompis med Annelie med Guling som visste vem vi var hon råder oss at ge Milla knäcke bröd om det är så att ngt sitter fast i halsen på Milla (jag har fått för mig att hon försökt att dra "kardborrar" ur pälsen på sig själv och fått det i halsen ) och sen vänta ca en halv timme och se om det hjälper Milla lugnar sig ett tag men blir sen lika spattig som innan på natten så på morgonen beger vi oss till Hbg och Milla blir röntgad och inlagd de hittade  förändringar på lungorna och ville gå ner och se vad som gjorde henne så påverkad hon är nu även tung i andningen under kvällen och natten har hon för jobbit med andningen att de inte vill söva henne utan de väntar fram på förmiddagen då de går ner i halsen på henne hittar de rodnad och det verkar som de har suttit skit fast i halsen som sen gått vidare till lungorna hon får pencillin och andapsin som hon nu går på och i morgon så ska vi in igen för en ny röntgen och få provsvaren så nu håller vi tummarna att det är bra.

Andreas och jag plockade ju graneris  till vår voljär för vi har ju fortfarande kaninerna kvar, de rackarna har grävt hål i  botten på buren och in under gräsmattan och rätt som det var när Andreas och jag var ute och rengjorde burarna så säger Andreas mamma mamma det sitter en kanin till i buren och min tanke var då stackars unge han är inte frisk från sin influensa som han legat i i en hel vecka vid det laget men jag går dit och tittar och ser tatd et sitter verkligen 3 kaniner där de bara sk avara 2 och sen sitter där helt plötsligt 4 så kaninerna har fått ungar under jorden utan att vi har visst ett dugg det var lite kul de är sååå söta (ska försöka att  ta kort på dem) nu hoppas jag ju bara att där inte kommer upp ännu fler för det räcker för vintern nu.

Andreas låg först hemma en vecka för sin Astma trång i rören och förkyld sen gick han i skolan i ett par dagar innan det var dags igen han gick till skolan på morgonen hur frisk som helst och efter lunch ringde fröken till Johan och meddelade att Andreas inte mådde bra så han körde och hämtade honom och när jag kom hem och tog tempen hade han 40 graders feber och yrade ganska rejält inget kul alls nerbäddad igen i en vecka ungefär men nu är han frisk hoppas jag eller om jag kanske lyssnar riktigt på honom så är det en rälig hosta han lagt till med nu.

Sara har gnällt en tid att hon haft ont i tungan och i halsen så igår när hon kom hem från min syster så stack hon ut tungan och det var det räligaste jag sett på länge den var så full av blåsor att det var inte konstigt att hon inte kunnat äta så o morse var vi hos läkaren som konstaterade att  det var en rejäl infektion i kroppen och halsfluss så det blev pencillin 3ggr per dag i 10 dagar nu hoppas jag att dte räcker för ett bra tag med sjuka barn och djur. 

Mellan allt detta har jag varit i skogen och spårat och dömtspår och lagt spår och bara varit i skogen 5-7 dagar i veckan jag tror att jag snart liknar skogs Mulle.

Vi har även hunnit med något som vi har blivit väldigt bitna av och det är att vi har träffat ett medium alltså en tjej som vet massor om en som man bara inte kan fatta.
Vi har haft henne hemma hos oss med en massa kompisar man kan va max 12 och sist var vi 10 3 som verkligen inte tror på detta och resten som varit med om det innan de som inte trodde på detta var med bara för att kunna säga "vad var det jag sa" men det är så att de vill var med på nästa också det är helt otroligt att man kan få reda på så mycket om allt och se att det stämmer jag vet att det finns så många människor som säger att det är bluff och båg och jag rekomenderar er att träffa min vän Eva hon håller int epå med en massa konstigheter utan hon står upp och pratar med en precis som vanligt men hon kan berätta så mycket om släkt och vänner mm som gått bort jag kan nästan inte få nog och det är så himla kul att sitta och titta på de som har varit helt emot från början och se hur de blir helt ställda när hon hälsar från ngn anhörig och berättar om deras liv.... detta kunde jag berätta om hur mycket som helst men nu har min minut jag hade över snart blivit till en timme och de hade jag absolut inte tid med egentligen.

Har varit och hämtat tapeter färg  och golv till vardags rummet och nu börjar det närma sig ska bara ha gäster på lördag sen så river jag ner allt det gamla och ska ha in det nya.... har även hunnit en runda på svågertorp och nya Ikea och shoppade en massa nytt var även på jysk och köpte en byrå att ha under tv´n Liva 6 låders super fin var den jag är sååå nöjd med alla mina inköp.


Har hunnit baka i kväll efter LR partyt hos Susanne som var mellan 19-21 (Tack Susanne för en trevlig kväll det gör vi om snart) Sara fyller ju snart 16 år min lilla loppa har hunnit bli stor Usch vad tiden går fast jag ff är 25.......

Nu går jag och knyter mig så jag inte missar Millas röntgen i morgon och de 5 hundarna jag ska döma på em i morgon får stå i skogen och vänta för att jag inte kommer av sängen.



 

Hittade denna bilden på Sara och Tessie som jag tycker är så bra så den fick var med här i dag.







Kommentarer
Postat av: sara

haha mössan ^^

2009-10-29 @ 16:18:20
URL: http://bysaranilsson.devote.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Oj, här har det verkligen varit sjukstuga av många dess slag. Skönt att alla nu är bra igen eller i alla fall är en bra bit in på bättringsvägen.



Mycket tid har du/ni som vanligt tillbringat i skogen, roligt att det går så bra för dig som domare.



Angående medium, ja jag måste nog erkänna att jag nog är en av de som inte tror på det... men jag kan tänka mig att man ändrar uppfattning när man varit med om det.



Ha det gott. Har ni anmält er till WT:et nästa helg?

Kram

Helene



Ps. Höll på att glömma att säga grattis till tillökningen!



2009-10-31 @ 12:45:58
Postat av: Marie med Mascot

Oj, vad här händer saker... Hoppas nu alla blir friska utan problem - både fyr- och tvåbenta :-) Håller tummarna =)

2009-11-02 @ 10:44:07
URL: http://tokstollarna/pixbox.se
Postat av: Marie med Mascot

... glömde ju säga att jag håller helt med dig ang medium, och hur intressant det är. Har hon även enskilda sittningar?

2009-11-02 @ 10:45:49
Postat av: Sanne Ammitzbøll

God bedring til jer alle fra brormand Sådan

2009-11-02 @ 18:36:49
URL: http://www.sanneshundecenter.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0