Vilken dag!

I går var jag och hämtade OyOy Anders Chesapeakebay retriever och körde mot Hässleholm för att gå anlagsprov med honom och för att gå ett ÖKL med Tessie. Anders har varit lite tvekande om det kan gå bra och har inte velat anmäla honom till anlags provet så då fick jag äran att göra det och det gick hur bra som helst han spårade i ett alldeles kanon tempo med slak lina och fick högsta poäng på sitt spår....det är skillnad mot min tosing de.........det gick även bra för Tessie som fick en 1.a till och nu är jag nöjd 5 ettor och 3 med Hp det räcker för mig i år tror jag!? men man vet aldrig....


Kl 18 hade jag bestämt träff med Gert för lite jaktprovs träning, vi körde ut till dammen och tränade markeringar i vatten och på land och linjetag och allt gick så himlens BRA hoppas nu att det håller i sig resten av veckan också.

Vi satt en stund och pratade efter att Gert lagt ut ett par dirigeringar med vilt  och det var inga problem för hundarna att hämta in dem sen fast man skulle tro att de hade glömt dem helt.

Vilken bra kväll det var jag tror att jag somnade med ett leende,  Kanon träning kanon väder och kanon tränings sällskap.


Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vilken dag, vilken kväll... du somnade nog inte bara med ett leende på läpparna... jag tror du somnade med ett jätte leende :-). SÅ KUL!

2009-09-02 @ 23:11:41
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul träning, vi ses på söndag

2009-09-03 @ 08:55:19
Postat av: Anonym

Ajdå, glömde mitt namn ;-)

2009-09-03 @ 08:56:36
Postat av: Lisa

Vi håller tummarna!

2009-09-04 @ 11:43:15
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Ett femfaldigt grattis är ju på plats!

Hurra hurra hurra hurra hurra!!!!!

2009-09-04 @ 18:06:54
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0