Utbildning.

Intensiv Helg.

I fredags ca kl 12 packade vi in i bilen för att sen bege oss mot Hörby för att plocka upp Rickard och sen åka mot Degeberga där vi skulle tillbringa helgen på Instruktörs utbildning.
Vi anlände och blev inkvarterade i stugorna jag Johan och Rickard i en stuga.

Samling kl 15 och sen var det igång…..jag som alltid haft ångest inför dessa utb när man ska stå och ta kommandot för en hel grupp och samtidigt bli bedömd av andra tog det riktigt lugnt, tror det har hänt en massa i mitt liv de senaste 2 åren  som gjort att jag växt.

Fredagen gick i ett med utb både teori och praktik och en massa mat alltid en himlens massa mat när vi är på utb här. Kvällen tillbringades i min grupp ( jag Esa Mattias och Johan H) med grupparbete vi skulle leda ett kurstillfälle på lördag morgonen. Eftersom vår grupp har en del erfarenhet av detta så tog det inte så lång tid innan vi var klara och körde igenom vårt upplägg och var nöjda.

Sen hade vi ett par timmars ledigt innan det var kvällsmat och lite samkväm innan man stupade i säng eller i alla fall en del av oss somnade tidigt…..jag slog igen datan vid 12 och somnade nog strax där efter. Jaja mensan jag hade datan med mig med mobilt Internet…kan ju inte vara utan Fb en hel helg ha ha ha man är sååå fast.

Lördag morgon klockan ringde 6…fy fasen vilket plågeri men det var bara att masa sig ur sängen och in i duschen och sen ner till frukosten som serverades kl 7 och sen redovisning av grupp arbete kl 8 sen var det i full gång igen fram till ca kl 20 på kvällen allt varvat med teori och praktik. Grupparbete på kvällen.

På Lördagen kom Anette ner till oss och det var skönt med en tjej till som hängde med oss de andra som var med på utb höll sig för sig själv i sin stuga.

Vi hade en riktigt trevlig Lördag kväll i grabbarnas stuga massor av garv och jakt historier.

Söndagen flöt på i samma anda som innan vi började med redovisning av grupparbeten från kvällen innan hade en massa diskussioner som gav en massa.

Måste säga att jag har varit sååå nöjd med Tessie hela helgen hon har varit cool lugn och verkligen lyssnat på mig skönt när det funkar.

Annika hade en föreläsning om vargarna som var super intressant hon har bott med dem i Kolmården när hon gick i skolan och det var innan alla andra varit där…så häftigt.

Måste säga att Annika och Ronny var det mest perfekta utbildarna jag träffat på det räcker att man träffar dem så inger de lugn och harmoni och man blir lika dan själv.

Nu dröjer det 2 veckor tills vi ska dit igen för helg 2 och nu har vi fått hemläxa att leda en kurs och att träna 4 lätta steg med våra egna hundar samt göra en kursplan detta tycker jag är så kul så det har jag snart gjort klart sen är det bara det praktiska kvar och det har vi ju fantastiska vänner som lovat hjälpa oss med.

 Ser verkligen fram emot nästa tillfalle.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria & Meia

Låter som en jättespännande helg. Säg till om du behöver några elever att träna på så kommer jag och Meia som ett skott!

Saknade dig ikväll. Kram

2010-05-01 @ 23:50:59
URL: http://www.eng-johnsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0