Har blivit beroende...........

.....av spinnning och träning.

Det hela började med att vi köpte ett Nintendo Wii till Andreas i födelsepresent han fick det dock ett par veckor tidigare så den 26 dec började vi springa hemma i vardags rummet 4 minuter fick räcka i början man saknade ju flåset kan man lugnt säga, det ökades stegvis och i samma veva började vikten röra på sig en aning vi var snart uppe i 20 minuter som sen blev en timme och även v 4 när vi var i Sälen så sprang jag dock utan Wii för Johan vägrade ta det med upp dit.

När vi var i Sälen så kollade jag upp lite gym hemma omkring och hittade Trainin i Kävlinge som hade spinning pass på morgonen och det tänkte jag prova för jag har det så bra att jag kan kompa på morgonen en timme och gå och träna. Och min tanke var att om jag kommer iväg på morgonen så blir det av att jag tränar.

Sagt och gjort jag gick till gymmet v5 och var med på ett pass spinning och trodde närmast at jag skulle avlida men det kändes skönt efteråt…. har aldrig upplevt den känslan med någon träning innan. Chefen trodde att jag var sjuk när jag kom till jobbet för röd färgen i ansiktet hade inte lagt sig  och hon trodde att jag fått en allergisk reaktion medan jag bara var trött .

 

Sara och hennes vänner fick också för sig att de skulle börja träna men de skulle gå i Eslöv ist men hon ångrade sig och har börjat träna med Mammsen i stället i Kävlinge så nu kommer jag iväg även på kvällarna.

Vi har provat på Yoga som vi tyckte var så där ska prova igen för att ge det en chans men det är nog spinning som är favoriten.

I går var vi på genomgång av alla maskinerna i gymmet och då hade jag redan varit på ett spinning pass på morgonen och sen var ett till pass bokat till kvällen man kan lugnt säga att jag har sovit som en stock i natt.

 

Nu har det gått 5 veckor och jag är i full gång med träning 6 dagar i veckan jag har ju ett mål att kunna ha en klänning på mig den 17/4 som sitter snyggt när Johan fyller 40 år, har i dagsläget köpt nya jeans 2ggr då jag tappat 10kg och fått en fastare kropp redan nu men det är en bra bit kvar innan jag är i hamn.

 

Tror att jag har blivit beroende av att träna och få en riktig genom körare fattar inte riktigt hur det har gått till jag som alltid har idiot förklarat alla som rusar runder som galningar.

 

Mina mål

Klänning på Johans 40 års dag.

Springa vårruset och då menar jag springa hela rundan.

Springa slingan och klå min son när vi är på tränings läger i sommar  har utmanat honom på den.

Tyvärr var både broloppet och Göteborgs varvet redan fulla så det är mitt mål nästa år att springa Göteborgs varvet som är 2,1 mil.

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Här har ni inte gått i ide precis. Att du orkar jag är jätteimpad!

2010-03-11 @ 23:47:26
Postat av: Mumme

Duktiga, duktiga Ingela, kul när man märker det på kläderna :-)

Är väldigt spänd på att få se klänninge, hoppas det kommer bildbevis.

kram

Mumme

2010-03-12 @ 14:14:47
Postat av: Linn

Är så imponerad, du är så himla duktig :)

Kramar

Linn

2010-03-12 @ 20:49:47
Postat av: Maria

Wow!

Riktigt impad, och extra kul att Sara hänger på också så att ni kan pusha varandra. Vill också se lite klänningsbilder sen. Kör hårt tjejen!

Kram / Maria (som just nu har lite dåligt samvete för att jag precis slängt i mig en alldeles för stor bit kladdkaka...)

2010-03-13 @ 00:27:08
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Ibland är det lätt att fastna i "fördärvet"... nej skojade bara. Vilka framsteg du gör och skitkul att Sara hänger på :-)



Lycka till med alla målen!



Kramizar

2010-03-15 @ 23:11:10
URL: http://stadsflattarna.se
Postat av: Karen

Imponerande!

2010-04-16 @ 08:26:30
URL: http://lisager.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0