Jaktprovsprotokollet.....

fick jag i går av Gert och när jag läst det så får jag väl vara nöjd ändå fast jag har svårt att smälta att hon gjorde som hon gjorde med viltet för det var bara det som gjorde att vi inte fick bättre än vad vi fick. Nu har jag fågel på upptining i garaget nu ska det bäras vilt och tas om från början igen med klicker i köket.

Samarbetsvilja: Kan föbättras åtskilligt     3

Sökarbete: Täcker marken väl och får snabbt in vilt    5 och 5

Fart:
Tillräcklig  5

Uthållighet: Håller provet ut  5

Näsa: Används väl  5

Dirigerbarhet: Brister en del i kommunikation 3

Markeringsförmåga: Land
Mycket bra  Vatten Mycket bra  5

Skottreaktion: Fast  5

Stadga: Lugn & Tyst 5  och 5

Apporteringslust: Spontan men lägger ner flera vilt vid inleverering och får kommenderas att apportera 5 och 3

Apportgrepp: Slarvar med vilthaneringen  3, 3 och  3

Simteknik: Bra 5

Vattenarbete: Villigt i och arbetar gärna 5 och 5

Hundtolerans: Ok 5

Sammanfattande kritik: En tik med vissa förtjänster. Genomför provet i sin helhet men betyget dras ner av en dålig vilthantering.






Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Ja tänk, om inte om funnits så...



Men klart att du skall vara nöjd med din superduktiga tjej, fattas bara.



Ses imorrn!

2008-09-09 @ 21:37:50
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0