Träning i Pärup

I går träffades vi i Pärup för att träna spår, Marie hade lagt upp det på 2 stationer kan man kalla det, vi fick köra ut till ett ställe och lägga spår och sen komma tillbaka och när vi kom tillbaka så var det arrangerat en olycka med en förvirrad stackare (Marie) som kört på många djur som skulle spåras och avlivas, så på med eftersöksvästen och börja söka utmed vägen, Tessie fick snabbt upp sitt spår som gick in i skogen efter ett par hundra meter så hittade vi rådjuret som den förvirrade damen kört på det var inte dött utan sprang upp (Johan stod bakom ett träd och drog i ett snöre) när vi närmade oss, Tessie for efter och vad gör hon JO hon tar tag i halsen och biter DUKTIG hund  precis så vill jag att min hund gör om vi kommer på ett riktigt eftersök och djuret inte har dött.
Jag är jätte nöjd med den delen det var jättekul med annorlunda träning och just det att veta hur gör min hund om ifall att det finns ett skadat djur.

När alla hade provat på vår lilla "olycka" så begav vi oss ut till marken där vi lagt spår denna gången var det lagt spår med spårläggarskor och bara lite blod och i vinklarna sk solfjädrar (3 återgångar i samma vinkel) detta gick förhållandevis bra och jag fick 1.a med hp men det tror jag inte på hade nog bara en snäll följeslagare (Mia) Jag är dock nöjd med denna dagen SUPER KUL TRÄNING! Längtar till nästa onsdag.

Millas spår som var ett enkelt spår med 2 vinklar hade hon lite problem med första sträckan för hon kunde inte komma på om det var spår eller cockersök som förväntades av henne (så hennes spår ska vi lägga i skogen så hon kan skilja på sök och spår,) den andra vinkeln och den 2.a sträckan gick dock super bra så det ska nog bli spårhund av henne också.

När mörkret hade fallit så samlades vi i hundhuset för fika och reflektion och GIVETVIS gos med Hector och Hedvig vilka underbara små, de tultade omkring och var bara så mysiga efter en stunds bus så somnade Hector  i min famn måste vara ett tecken på att han vill bo hos oss!!!!!!

Hoppas på lite bilder från denna träningen Anette tog massor.

image324
Förvirrade damen som kört på alla djuren!!! Du är underbar Marie!!!!

image327
Här bär det iväg för Tessie och mig

image328
Tessie hittar rådjuret
image326
Attack!

image329
Ronja framme vid grisen som hon spårade upp.

image330
Grisen försöker sticka.

image331
Så här fort går det om man har en Laika! Och en halt fotograf efter sig!
Anette med Nahealy (tror jag det stavas)

image332
Mia lilla man ska ha ordning på spårlinan vet du inte det?!

image333
Cissi och Zorro på gång

image334
Här bär det till skogs

Kommentarer
Postat av: Mia

Klart det var en etta med Hp!
Det var en kul träning igår på alla de sätt. Och fikabrödet var ju såååå gott! Ses nästa onsdag!

2008-04-10 @ 10:24:17
Postat av: Carina

jag begriper inte ens hur man kan gå tre återgångar i samma vinkel... trodde solfjäder var nåt man viftade med för att svalka sig :-)

2008-04-10 @ 18:22:08
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Linn

Vet inte vem utav "lirorna" det blir förrän de är sju veckor, runt den 26:e. Känns som en evighet tills dess... Ska upp och hälsa på underverken nu på tisdag :)

2008-04-10 @ 20:40:52
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se
Postat av: Helene & Wallander

Vad ni kan, låter som en väldigt givande/rolig men lite annorlunda onsdagsträning. Att klara ut tre återgångar i samma vinkel låter oerhört invecklat, men inte för Tessie inte... hon är en fantasktisk spårerska.

2008-04-10 @ 22:45:47
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Carina

Det ser ut som du oxå hämtar hem bilderna via hotmailen. Det är helt värdelöst. Verkar bli vita kanter och små bilder då. Om du skall få fler bilder skickat till dig så ge dem din telia adress istället.

Ni verkar haft verkligen kul i onsdags :-) Bara att se Marie som förvirrad dam måste varit obetalbart! ;-)

2008-04-11 @ 12:15:25
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Jag hoppas att det inte var Johans hals som Tessie bet tag om!? Fast just en sån hund skulle man ha när man blir påhoppad av rälig gubbe i skogen... En sån är förresten inte Sudden, visade det sig på MH:t. Han kliver så gärna åt sidan och låter mig göra upp med spöken och antagligen även våldtäktsmän...

Underbar bild på Marie, som förvirrad tant! Jag skulle bra gärna också ha velat vara med på vad som verkar ha varit en riktigt kul träning!

2008-04-14 @ 10:37:16
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0