Träning hos Marie

I går träffades vi på Bruks i Hörby för lite vatten och markerings träning, vi blev indelade i 2 grupper retriever (Tessie Viggo Happy och Inca) för sig och cockrar för sig, vi började på ängen med våra retrievers med markeringar vi flyttade runt och det gick strålande för mig jag är sååå nöjd Tessie har utvecklats något fruktansvärt på denna fronten och även om hon är i höglöpet så påverkar det inte hennes sätt att jobba ett enda dugg.
Jag gjorde en ganska lång markering och den gick jättebra sen skickade jag henne på ett linjetag som jag lagt ut innan och det var inga som helst problem träningen med Gert har verkligen gett resultat.
Skiftade även så att en del markeringar var med vilt och en del var dummies Tessie tar vilket som llika fint kommer in till mig och sätter sig fot ( de har hon själv börjat med)och bjuder mig det hon har i munnen SUPER BRA!

När vi sen efter en timmes tid bytade plats och gick till vattnet så gjorde vi först bara vanlig vatten markering Tessie droppade den första och skakade sig men det blev bättre efterhand har lite kvar att jobba på, efter ett tag så går det alltid bättre då är det precis som att även komandot skaka sitter där, Mia gick över på andra sidan dammen och la ut en dummie på "strand" kanten jag skickar tessie hon simmar över och hämtar den tittar på mig och undrar ska jag simma eller springa?? när jag säger ja kom då, så hoppar hon i vattnet igen och simmar tillbaka och lämnar denna i handen kändes riktigt kanon.
Vi gjorde även detta med en anka och det gick lika bra ...nu är det bara den där sista biten med avlämningarna i vattnet att det ska sitta till 100% sen så är det jaktprov som gäller hela hösten ska bli super kul!

Fotgåendet har funkat riktigt bra de sista dagarna så det är också på gång.


Tessie på väg in med en kråka


Happy apporterar ölburkar...duktig hund som samlar upp skräpet


Tessie på väg ut Mia utnämnde henne till dagens snabbaste simmare.


Passiv!? eller bara beredd.


Happy tyckte riktiga levand fåglar var roligare och satte efter denna ankan som lugnt simmade vidare

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Heja heja friskt humör... oj vad det går bra för er. Verkar som det bara nu kvarstår lite finjusteringar och dom fixar ni snart.



Trevlig helg!

2008-07-12 @ 16:54:40
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0