Bakken Världens Bästa Hundar och lite Senilsnöre och Skyltar mm

Vilken Helg!!!

Fredagen tillbringade vi på Bakken med familjen Eriksson / Krämer vi hade en super härlig dag fast det var jätte varmt massor av Karuseller och god mat, på hemvägen passade vi på att hämta ett par kaniner hos Marie när vi ändå skulle hämta hundarna....nu har vi alltså utökat Sibbarps zoo med 2 hon kaniner till våra 2 stackars ensama killar.

Karuseller är kul!


Sara och Natta åker uppskjutet.


Natta Susanne och Olivia på kina resturangen



Lördagen sov vi ut och sen packade vi in i bilen för att ge oss av till Simlångsdalen för att först shoppa lite och sen möta upp Gert och Jette vid Sågknorren, Gert hade tävlat i Hallandsmästerskapet med Fender när vi kom dit var det bara ett par ekipage kvar sen skulle det vara prisutdelning.....detta drog dock ut på tiden så vi passade på att bada hundarna för detta var ett paradis såååå mysigt ställe mitt ute i ingenstanns. Om någon hittar ett par läsglasögon utan senilsnöre i skogen runt sågknorren så vet jag vem som äger dessa!!!
När det så väl blev dax för Prisutdelning så blev det storslam för Gert och Fender PROVBÄST o HALLANDSMÄSTARE (fast det var en skåning) JÄTTE GRATTIS vilket fantastiskt resultat!!!!!!!!

Gert tar emot sitt pris!


Gert och Fender!!!!


När nu detta var till ände så var klockan närmre 18,30 och vi hade en bit att köra och vi var jätte hungriga redan innan avfärd från Sågknorren så vi bestämde att närmsta mat ställ fick duga och man brukar ju se Mc Donalds över allt MEN inte denna gången det fanns inte någonstanns att hitta vi körde tille n väg krog och var där 20,05 och givetvis stängde de 20,00 det var bara att åka vidare 200 meter bort låg nästa ställe som oxå stängde 20,00 jaha så var det med den maten nästa braiga ide Johan fick det var att köra till ett värdshus som Gpsen visade väg till och det var ju STÄNGT det oxå attans att man är ute och kör en Lördag kväll och inte kan få mat någonstanns en tjej på en pub nära värdshuset sa att uppför backen så finns det en pizzeria som är öppen och gissa vilken backe är hela Jönköping bara en ända låååång backe? väl framme på Dalvikens pizzeria så fick vi äntligen lite mat super goda pizzor och trevlig personal den som väntar på något gott............när färden sen fortsatte så var det mööörkt ute och då kan ni ju räkna ut att klockan var ganska mycket redan, väl framme på värdshuset där vi skulle hämta nyckeln till stugan så skulle det bara vara en liiiiten bit att köra om man INTE missat skylten med STUGBY på (gissa vem som visade vägen inte var det vi iallafall kan kanske ha med glasögonen utan senil snöre att göra ) så att man får en riktigt lååång tur ut i ingemansland innan man vänder och hittar rätt.


hur kan man missa denna JÄTTE skylt ???? (asgarvar)

när vi väl hittat rätt och packat in så var det ju hur mysigt som helst i stugan synd bara att det blev så kort tid där

här firar vi Gert och Fender med en go öl och lite gott, myyysigt! sen var det att masa sig i säng för klockan den ringde 6,00 bara att gå upp fast man inte hade lust eller jo det hade man ju faktiskt ändå efter alla morgon bestyr och lite städning så körde vi mot Habo och provplatsen för dagens Wt som gick som följer

Station 1  Markeringar

Skott sen  2 markeringar som kastades jag skulle hämta den första och Tessie sitta kvar sen skickade jag henne att hämta nr 2 detta var i  högt gräs och svårt att hitta Tessie hittar den efter en stund och kommer in och lämnar av snyggt i handen (detta har verkigen fallit på plats funkar till 110%)
14 poäng

Station 2 Dubbelmarkering

Skott sen 2 markeringar som kastades den första spikade Tessie super snyggt lämnar av snyggt och prydligt sen ställer vi oss i rättriktning och jag skickar Tessie på nästa denna letar hon jätte lite efter och springer sen på fel håll in till mig så jag får kalla sen kommer hon direkt in och lämnar även denna snyggt i hand.
13 poäng

Station 3 Passivitet

Denna station började vi med det var fotgående sen ett skott hunden skulle sitta kvar och jag hämta här var Tessie lite taggad och ville jobba gick inte fot så bra men satt kvar när jag hämtade in dummin skönt att det också funkar.
14 poäng

Station 4 Markering med förflyttning

Denna station var lite trixig man fick en markering sen skulle man förflytta sig ca 15 meter fot och därifrån bedöma om man skulle göra den som en markering eller en dirigering jag valde markering för jag tyckte att Tessie var med på var den var hela tiden och det gjorde jag rätt i för den spikade hon direkt
18 poäng

Station 5  2 enkel markeringar

Man stod upp på en liten backe och skickade hunden den första markeringen som hamnade längst bort i högt gräs hittade inte Tessie fast hon var ca 20cm från den ett par ggr (enligt Johan som tittade på ) vi fick göra nästa markering då kastaren hade flyttat sig lite längre till höger och denna gick bra attans att vi missade den första massor av poäng avdrag blev det ju....
7 poäng


Slut resultatet blev 66 poäng ingen NOLLA och 3 poäng bättre än förra Wt,t vi var på jag är nöjd men lite missnöjd för det var sååå nära at hon hade hittat den andra markeringen på station 5 och då hade vi fått lite mer poäng men skam den som ger sig och det gör INTE jag så nu jobbar vi på till nästa prov.

Grattis till brossan Zorro och Cissi som fick 67 poäng super bra!!!!!!Gert och Fender fick  71 poäng och detta efter en heldag dagen innan Grattis killar! Viggo och Mia hade lite otur och nollade på en station och fick ihop 58 poäng (om jag inte minns fel) Bra jobbat ni kommer igen nästa gång.

Idag var det även så att det skulle va dragning på våra startnumer  och jag hade 116 och döm om min förvåning när de ropar upp 116 och jag hade vunnit hund godis och ett par Gummiskor (från Lacross)får jag väl kalla det för jag fick själv  välja vilket mönster jag ville ha och jag kunde inte låta bli hittade ett par rutiga som Johan tycket var SKIT FULA jag tycket de var dööö häftiga

när vi stannade på vägen hem för at handla glass så kunde jag inte låta bli att ta på mig mina gummiskor och springa efter Johan och Jette in i affären de låtsades inte om mig tyckte inte att jag hörde till deras sällskap men jag försvann inte! detta var en super bra mack för det fanns GLASÖGON med SENIL SNÖRE gissa vem som fick ett par sådana?! ha ha ha ha 

lite bilder från dagens Wt Johan agerade fotograf


innan första starten alla var glada 


Pep talk


 Tessie på väg in

Fender på väg


Koncentrerad Cissi


Uttråkad Jette!


Avslappnad Gert....utan snöre!?


Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Oj, här har det minsann hänt saker och nästan bara trevliga sådana, förutom Gerts glasögonförlust då (men de nya lär väl hänga med framöver).



Måste bara börja med att säga att Gummiskorna är skittuffa, Johan & Jette är så klart bara avundsjuka för att dom inte har sådana i sin ägo!!!



Sedan måste jag börja med att gratulera Gert & Fender (skall bli jättetrevligt att vi förhoppningsvis skall få gå i lära av en sådan mästare om ett par veckor).



Sedan grattis igen till dig & Tessie, ni går från klarhet till klarhet även om det blev en liten miss på station 5. Fler poäng än förra starten och mer erfarenhet. Ni skall båda vara supernöjda tycker vi!

2008-07-28 @ 00:41:41
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det tar sig, som gubben sa.

2008-07-28 @ 14:36:36
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Gert

Tack för en härlig helg!

Sedan stämmer inte bilden på Stugbyn-skylten, den var knappt större än en sko, inte alls så tydlig som på bilden :-)

2008-07-28 @ 16:20:53
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Mia

Va snygga stövlarna är! Nu längtar du väl nästan till lite regn, eller?

Tack för sällskapet i söndags, när är nu nästa WT?

2008-07-28 @ 22:24:34
Postat av: Carina

Vilken härlig helg ni hade! Härligt att kunna kombinera hunderi med trevlig social samvaro. Lite solsken oxå så blir det kanon!

2008-07-29 @ 17:13:56
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0