Påsk veckan!

Vilken Vecka!



Tur att man är tillbaka på jobbet så man kan få vila upp sig så man orkar med sin fritid eller vem kom egentligen på ordet fritid?! Hur fritt är det nu om man har 3 hundar och 2 barn som vill ha del av ens tid? Kul är det i alla fall att man har att göra. Påsk veckan har varit intensiv men sååå kul.

Måndagen var jag på jobbet länge för att få undan allt som jag inte kunde göra resten av veckan när jag skulle vara ledig, på kvällen var jag hos Håkan i Tyringe för att lägga 2 spår som skulle dömas dagen efter sen var det raka vägen ner till Järavallen där Johan redan var i fullgång med spårkursen vi har för Frk detta är jättekul och väldigt intensiva timmar så vi var hemma vid 21 tiden och då ska det ju va lite mat och annat som ska göras innan man kan sjunka ner i soffan.

Tisdagen var jag tvungen att ställa klockan skulle va i Tyringe och döma 2 spår kl 10 det var Lena med Grappa som går kurs för oss i fortsättnings gruppen och en cocker som jag inte sett innan, detta gick jätte bra för de båda ekipagen de fick vars en 1.a så ett stort GRATTIS till er båda...nu är det inte långt kvar Lena innan Grappa kan titulera sig SVch  vi väntar med spänning!


Efter spåren så körde jag till Mia som varit så påhugget på morgonen så hon hade varit ute och lagt ut ett sök och ett närsök och ett par linjetag, linjetagen gick det inget vidare för mig och Tessie men det andra klarade vi galant, vi hade ett par roliga timmar med en massa skratt för det blir alltid en del tokigheter när vi träffas.


Tisdag kvällen hade vi folk hemma hos oss för en seans med ett Medium detta är något vi har varit nyfikna på en längre tid och jag tror banne mig att till och med min man är övertygad att det finns något efter detta livet för allt det vi fick reda på där kan en människa inte veta om oss eller de andra som var där. Det var en spännande kväll med både skratt och gråt.


Onsdagen har jag för tillfället glömt vad vi gjorde men jag kan inte tänka mig att den var så stillsam den hellre jag kommer väl ihåg så småning om.....hjärnsläpp!!!!


Fick lite hjälp av min man att minnas onsdagen och det var ju den dagen Andreas var på Busfabriken med Oscar och när han kom hem på eftermiddagen så var vi en runda vid Finnstorps dammarna och fiskade och tränade hund i skogen så den var ju inte bara en vilo dag den hellre.


Andreas vid Finnstorps dammarna

Torsdagen var vi och fiskade med Andreas och hans kompis Oscar i Klåveröds dammen hela dagen där var helt underbart, kanon väder och det nappade också grabbarna fick vars en mört som vi passade på att grilla smakade sådär, jag passade på att träna Tessie lite inför fredagens Wt och detta gick bra jag var nöjd med linjetagen idag. Vid 15,30 packade vi ihop våra saker och körde hem med fiskegrejerna för att lasta in spår sakerna och lite mer grillkol vi for till Järavallen och hade kurs och grabbarna de grillade korv och hade det mysigt hela kvällen vi lämnade av en väldigt skitig Oscar vid 21 tiden och for hem och förberedde inför fredagen.



Klåveröds dammen



Andreas och Oscar


Andreas i klättertagen


Hur var det nu Oscar var det flug fiske eller fågelfiske?


Oscars mört!


Andreas mört!


Oscar och Andreas


Tessie vattenapporterar


Tessie får stå och titta på när Johan kastar ut utan att hon får hämta något...jobbigt!


Fredag morgon klockan ringen 5,30 och man önskar att man inte hade anmält sig till Wt.t det är bara att masa sig upp och göra sig klar för färd mot Sösdala tröttast denna morgon det var nog Andreas som inte hade så mycket val än att följa med oss denna dagen.

Väl framme så gick Johan, Ing-Marie och Gert i väg de skulle vara funkisar, Kent och jag vi gick till samlingsplatsen och meddelade att vi hade kommit sen väntade jag på Mia Cissi och Marie som också var med .

Vi blev uppdelade efter våra nummer och jag skulle gå med Annika Hecktor skönt tyckte jag då jag har träffat henne ett par ggr innan,



Samling efter Wt,t

 Vår första station var en markerings station med skott och dold kastare efter skott och kast skulle man förflytta sig ca 20 meter fot  utan koppel innan man fick skicka hunden på apport jag var nervös dels för att det var första stationen och dels för att det var här Johan stod som kastare/skytt Tessie gör en böj ut och letar lite innan hon hittar apporten och kommer in med den men sååå skönt det är när jag har den i handen ingen nolla på första alltså, innan det hela började så fick man välja om man ville gå med hunden i koppel eller utan de första 20 metrarna och jag valde att gå med koppel för att Tessie hade span på Johan då och jag ville inte riskera något därför fick vi avdrag och fick 12 poäng på denna station.


Vår nästa station var en markerings station med en dubbelmarkering en synlig och en som hamnade bland en massa små buskar här skulle man säga till domaren vilken man skulle börja med och Tessie var med på båda men satt vänd mot den högra så jag sa att den tar vi och skickar henne på den hon går rakt ut men hittar den inte så hon tar den vänstra först kommer in och lämnar snyggt i handen sen skickar jag på den högra igen hon letar igen utan att hitta den så hon ger sig ut till vänster då blåser jag stopp och gissa om jag blir glad när hon stannar upp och tittar på mig och jag kan skicka henne till höger igen och blåsa närsök när hon är nära och YES där var den även denna avlämningen var klockren så skönt. Vi fick 8 poäng jag trodde att vi nollat när hon nu tog den vänstra först och det hade inte spelat mig någon roll i dag för hon lyssnade på mig och det var värt så oändligt mycket mer än den 8.an.


Station 3 för min del var en dubbelmarkering i en backe som Gert kastade och den var inte lätt den första spikar Tessie rakt ut och rakt in snygg avlämning i handen rakt fram ifrån den andra gör hon en böj på och får leta en liten pytte stund innan hon hittar denna också och gör en lika snygg avlämning denna får vi 16 poäng på och jag är jätte nöjd.


Sista stationen är ett sök med markering

Man gick fot fram till en pinne där det kastades en  markering och innan man fick skicka på den så skulle man vända sig och skicka på ett närsök där man skulle ta in en dummie och detta är Tessie så säker på så hon far ut och hämtar en dummie i närsöket och lämnar av snyggt sen vänder vi upp mot markeringen och då springer fortfarande funkisen på väg in från markeringen jag skickar henne på markeringen och den hittar hon snabbt och lätt och en lika bra avlämning igen, funkisens kommentar var: satan vilken snabb hund du har!!!!!som om jag inte visste det då =) 18 poäng här och det satt fint!


Summering av detta Wt är att vi behöver ett bättre fotgående det är betydligt mycket bättre nu än innan men det är i huvudsak det som drar ner våra poäng ett par hål sen är det lite smått här och där men det kommer nu jag har hört att jag ska ha ett bra år och så har jag ju lärt mig att Andas rätt =)

Annars var dagen till stor belåtenhet vi fick ett andra pris och detta belönades med en påse hundmat.


Vi var hemma vid 17 tiden 18,30 kom Gert och grannen och hämtade oss för en trevlig kväll tillsammans vi fick grillade hemma gjorda hamburgare med tillbehör och klyftpotatis och Asti som jag barnsligt förtjust i vi satt och pratade och hade det jätte trevligt och blev nog lite förvånade när vi tittade på klockan och den var 1 då var det verkligen dags att ge sig av hemåt, grannen kom och skjutsade oss tänk om man kunde ha det så vilken kanon granne.

Tack Gert och Jette för en jätte trevlig kväll.


Lördagen tillbringades i sängen eller i alla fall en stor del av den jag vaknade vid 11,30 gick upp och satte på tv,n och låg och glodde på den vi behövde verkligen en vilodag,vi var ute på Trollenäs och la spår till fortsättarna och  kl 16 var det middag hos Johans föräldrar och det var så skönt att slippa laga mat bara äta gott och sitta och prata vi landade hemma igen vid 20 tiden och då var det bara soffan som gällde.


Söndagen,  klockan ringer igen jag ska iväg och spåra med Tessie vi ger oss i väg vid 9 tiden och går ett ökl spår som går väldigt bra nu har vi 2 stycken 1.HP i år och det känns väldigt bra

Sen bär det av mot Trollenäs och fortsättningskursen detta flyter på bra och vi tränar markerings träning med hundarna mellan spåren och Lena och Jonas tränar lite sök med sina hundar för det hade jag lagt ut ett till Tessie till eftermiddagen.

Jonas.

Jonas och Linda vid markerings träningen

Oyoy ska få gå ett spår.

Efter detta var det dags att åka hem och svida om för att åka till mina föräldrar för att mamma fyllde år, här blev det också god mat och dryck och vi var hemma vid 00,30 ca .


Måndagen hade Johan Cockerträning hos Marie och Tonie jag valde att åka till Skånes djurpark med Andreas och Oscar där vi hade en heldag i solen detta är underbart för skälen att bara lulla omkring med grabbarna och titta på alla djuren och äta glass och bara ha det bra.

När vi kom hem så tränade jag ett par stopp signal med Tessie i trädgården och det gick bra.



Andreas och Oscar vill ha fjädrar att göra flugor av.


Fika på Björnberget






Vilken vecka!!! Skönt att man kan va på jobbet och vila upp sig!!

Bilder på allt detta kommer!

Kommentarer
Postat av: Gert

Grattis till ännu en ETTA med HP



Förstår inte varför du låg och slöade på lördagen ?



Vi andra var upp klockan 7 !

2009-04-15 @ 16:25:37
Postat av: Helene & Wallander

Vad bra det gick för er på WT:et men så klart ännu bättre i spåret... samlar ni på 1:or med HP? Stort GRATTIS!



Vi ses imorrn!

2009-04-16 @ 23:15:40
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0