Ingen bra dag & Andreas tröskar

Det började redan i går jag fick ont i armbågen och var allmänt trött sov ett par timmar mitt på dagen och det gör jag aldrig om jag mår bra i dag har det fortsatt har ont i handlederna knäna och i höfterna jäkla skit jag tror att det är nästan ett helt år sedan jag mådde så här sist får väl ta mig i kragen och göra en sådan där utredning som de ville göra på mig sist.
Tessie har blivit lite bättre men det är bara marginellt tycker jag hon orkar ingenting och det känns som att detta kommer att ta en väldans tid att läka ut vi får väl inte sängen båda två och invänta bättre tider helt enkelt.

Fick ta mig i kragen för jag hade lovat Andreas att om det var bra väder så skulle vi köra ut så han fick vara med och tröska på Trollenäs och det var ju bra trösk väder idag.
Här kommer lite bildbevis på Andreas turer i de olika tröskorna han började med att åka en Claas tröska med Staffan och sen en tur med "snygge" Henrik som tjejerna kallar honom för i den stora gula tröskan som har fått smeknamnet humlan denna tröskan fick Andreas köra innan Henrik släppte av honom.


En väntande Andreas

Andreas och staffan




Andreas och Henrik


På väg ut att tröska


Tömning på gång


Kolla in vem som kör




En mallig Andreas

Ett träd som såg rätt häftigt ut


Och sen kom en glada flygandes och  den kunde jag ju inte låta bli att fota




Nu ska jag vila och se om jag orkar köra ut och sitta på råbock i kväll det är tveksamt men vi får se.

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Låter inte bra... så har jag gått i 2 år snart. Hela mig har dom röntgat och tagit alla prov som dom kan ta. Har läkaren gett dig något hum om vad det kan vara?



Härliga bilder från tröskedagen. Snacka om stolt Andreas.



Krya-på-er-kramar i massor.

2009-08-17 @ 00:19:11
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mia

Krya på dig! Ta´t lite lugnt, men det vet du inte vad det är, eller hur?? Men nu måste du nog det!!!



Kram från Göinge

2009-08-17 @ 18:22:53
Postat av: Maria & Meia

Tungt... Hoppas det reder sig snart. Själv hade jag gärna lagt mig i sängen ett par dagar och vilat upp mig efter flytten :)

Håll koll på Andreas, innan du vet ordet av ska han bli bonde. Kan aldrig sluta väl :)

Kramar till både dig och Tessie

2009-08-18 @ 10:48:42
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Cissi

Krya på dig! Tyvärr kan det ju gå på humöret, men försök o håll ut, du får ringa o älta om du vill....det ska man använda vänner till!! Kram på dig

2009-08-18 @ 23:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0