Lite träning!

Det skadar ju aldrig att träna lite inför kommande jaktprov.

Jag har ju varit hängig ett tag nu och inte har det blivit bättre i nu både jag och Tessie går på halvfart för tillfället och inte blir det någon bra träning av de jag har tränat med vilt i skogen och det har gått sådär Tessie tar gärna svartfåglar och andra äckliga djur men måste tvunget lukta på både kanin och anka helt plötsligt, så det som har gått jättebra innan funkar inte alls nu.......all träning med Dummy har gått jättebra men det kommer man ju ingenstans på.


Igår tog jag mig i kragen och följde med Gert och Fender till Annelund för lite träning och så här i efterhand så kunde jag lika bra stannat hemma på soffan (förutom att jag träffade en massa trevligt folk och kom ut en stund) träningen blev inte bra Tessie släppte dummyn och skakade sig när hon kom upp ur vattnet och sen var det massor av pip och gnäll vilket vi hade kommit ifrån så gott som helt, linjetag de hade hon glömt bort helt det som verkligen satt det var markeringarna  både på land och i vatten och tur var väl det för annars hade man ju grävt ner sig helt.

Får se om vi kan rycka upp oss och träna någon mer dag i denna veckan det ser inte hoppfullt ut nu i alla fall almenackan är fulltecknad.

Tänk vad tiden går i dag började Sara på Gymnasiet på medialinjen och Andreas började 5.an och jag är fortfarande bara 25år  =) konstigt det där!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas snart att det vänder för både dig & Tessie. Är man ur form så funkar saker & ting inte så jättebra vare sig för människa eller hund.



Visst är det konstigt att det bara är våra barn som blir äldre!!!



Var rädda om er!



Kramizar

2009-08-19 @ 15:30:43
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Nu blev det en kommentar utan avsändare igen...

2009-08-19 @ 15:33:00
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Gert

Se det inte som ett misslyckande, se det som att du hittat ett sätt som fungerade annorlunda ;-)

Och sen fanns det ju saker som fungerade men de har du glömt bort..... kan det vara ett ålderstecken ?

2009-08-20 @ 13:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0