Träning!

I Tisdags så hade jag bestämt möte med Gert och Jette på Järavallen för lite vatten träning det gick inte alls så bra som det har gjort innan, Tessie tramsade mest och la ner dummin och skakade sig och sen lullade hon runt i vattnet och tyckte att det var mycket härligare än att jobba, efter ett tag så gick det dock bättre men inte alls i närheten av vad hon kan trist.
I går Onsdag så träffades vi på Järavallen igen och då var det trams i början tills hon hade fått bada lite sen var min Tessie tillbaka det var långa markeringar på vatten och hon simmade som bara den och simmade tillbaka och jag fick dummin i handen precis som det ska vara mest stolt över denna förmiddag var jag på den dummin Tessie simmade över hela sjön och hämtade och sen simmade hon ca halva tillbaka där gick hon upp och sprang tillbaka resten med dummin i munnen och utan att skaka då var det dags att packa ihop för bättre än så kunde det inte bli.
Tack Gert och Jette för en kanon träning jag är sååå nöjd.


Tessie på väg över sjön för att hämta  dummin, Gert och Jette står på andra sidan.

Eftermiddagen följdes av huvudvärk och trötthet syrran kom och fikade och vi satt ute i solen en stund och jag tänkte faktiskt ställa in kvällens träning för att huvudvärken inte ville släppa men så tänkte jag att vad gör det vi åker och gör vad vi kan och vill och sen kan vi åka hem och vilken tur det var att jag åkte iväg för hos Marie hade det flyttat in världens sötaste Plotthund 8 veckor och 1 dag i går så underbar den var och sen gick vår träning fantastiskt bra.
Vi började med att stå i ettt gömsle och det kastades en dummi ut bland en massa vettar som låg på marken hundarna skulle då utom ett staket innan de kunde hämta detta var inget problem alls Tessie skulle bara kolla in vettarna sen kom hon som ett skott sen provade vi dubbelmarkering på samma ställe med 2 svartfåglar och detta gick bara så skit bra jag var så nöjd redan där, sen gick vi ut på fältet och körde långa markeringar på linje och det gick också så himla bra det var 1 gång som Marie fick kasta om så att Tessie lyckades annars satt alltihopa där.

Vi flyttade längre bort och då hade Marie lagt ut en morkulla som störnig vid staketet och den hade hundarna en viss dragning till Tessie sprang förbi vände på näsan men sprang och tog i dummin hon var skickad på kom in snyggt och blev skickad på nästa utan problem fick sen som belöning hämta morkullan och den hade hon lite problem med hon ville kramas med den innan hon tog upp den men efter en tillsägelse så kom hon med den och lämnade snyggt i handen.
Kvällens roligaste sak var när Viggo skulle apportera morkullan han tog den i näbben och bar den så till Mia och vi skrattade gott åt honom det såg riktigt roligt ut typiskt att man inte har kameran med sig.

Jag hade under tiden vi markerade lagt ut 4 dummisar till linje tag som Tessie gick spikrakt ut på och det kändes så skönt.

Vilken tur att jag åkte i väg och tränade för denna dagen blev så himla bra, tack Mia Pia och Marie för en kanon kväll längtar redan till nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jasså, kvällens roligaste var inte mitt skämt?!?!? Det som jag hade grunnat på så länge...ni har ingen humor ju!



Kvällens snyggaste tyckte jag var när Tessie lyckades bryta sin oerhörda uppmärksamhet på morkullan och ta markeringarna istället. Snyggt!



Vi ses på onsdag!



2009-07-09 @ 21:08:46
Postat av: Mia

2009-07-10 @ 09:04:08
Postat av: Mia

Vettar kan inte ligga på marken, det kan däremot bulvaner...

2009-07-10 @ 09:05:16
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad roligt att allt gått bättre & bättre ju längre veckan lidit. Hur ser en plotthund ut?



Må så gott!

2009-07-11 @ 00:14:15
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0