Vilken kväll!

När den ena spårkursen tog slut så ville en del att vi skulle träffas och gå spår när jag blivit färdig domare för att vi skulle kunna träffas och ha det mysigt en kväll innan det är kurs start igen och det gjorde vi i kväll det var Lena med Grappa, Ann med Arrissa Karin med Uno och Ida med Stina, Anders kom och var social med Oyoy de fick dra lott om vilka spår de skulle gå och Ida fick börja med sitt spår som låg i en väldigt viltrik del av skogen där var massor av gris spår och bök men det bekommer inte Stina någonting hon spårar på som aldrig förr men blir väldigt trött på 4.e sträckan och när hon hittar ett dynghål så lägger hon sig i det för att få svalka sen så spårade hon på igen och kom fram till klöven och lade sig ner i nästa dynghål igen och såg nästan ut som grisarna gör, ett JÄTTE STORT GRATTIS till Ida och Stina som i dag fick ett 1.a pris och blev SvCh ni var kanon duktiga.

Nästa på tur var Karin med Uno som började kanon men som sen spårade ur lite grann och tappade orken lite det var ju super varmt och spåren var mellan 20- 22 timmar gamla efter mycket jobbande så kom Uno till skottplatsen och här var det dagens höjdpunkt  för Uno som varit skotträdd gick det jätte bra och han kunde fortsätta spåra till slutet utan problem.
I dag fick de ett 2.a pris men jag vet att det går ännu bättre nästa gång jag har ju sett de i spåret innan.

Som nummer 3 var det Lena och Grappa de gick som på räls ett par ringningar annars klockrent på en raka så ringade plötsligt Grappa en liten ring för att kolla vad det var vid sidan om spåret där var en lega efter ett djur det är ganska häftigt att se när de gör en sådan grej för att en sekund senare gå tillbaka till spåret och fortsätta.
De fick idag ett 1.a pris.

Sist men inte minst var det Ann med Arrissa som varit  magsjuk i början av veckan och det märktes i dag hon spårade bitvis bra men det märktes tydligt att hon inte var som hon brukar hon gick av och åt gräs och kryssade något Arrissa inte brukar göra, sträcka 3 med återgången gick kanon det var klockrent och hon gick inte ens ut i återgången.
I dag fick de ett 2.a pris.

Ett stort GRATTIS till er alla det var jätte bra jobbat spåren var mellan 20-22 timmar och det var 30 grader varmt och inte en droppe regn har det kommit.

Vi avslutade med grillning och en massa prat och Lenas Torbjörn hade bakat en super god kaka han är en ängel.
När vi kom hem och hade tagit in våra saker satte jag mig i soffan och skrev protokoll Johan kom också och satte sig och satt efter en liten stund som vår dotter satt i dag efter sitt jobb med huvudet på sne och munnen öppen ur Johans kom det snarkningar vilket jag inte kan beskylla Sara för.

Nu ska jag gå och sova för efter att ha traskat alla de spåren två dagar på rad i denna värmen är jag ganska trött och jag måste ju vara utvilad i morgon när vi ska på Vild grisfest det stod så på inbjudan undras vad det betyder?!

Kommentarer
Postat av: Lena med flock

Tack för en trevlig kväll!

Jag var helt slut efter att ha gått ett spår så jag kan tänka mig hur trött du måste ha varit.

Både Guinness och Grappa längtar efter kursstarten i augusti. Och jag med!

Ha det så gott!

Lena

2009-07-05 @ 19:34:43
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det verkar vara bra ös på dina kurser och kursavslutningar! Men jag bokar nog hellre plats i din pool. Det lät så gott att få ligga på en madrass och guppa. Kan jag boka plats hela sommaren?

2009-07-05 @ 22:42:05
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad kuligt ni har det så roligt att du/ni ordnar det så här för era kursare! Att det sedan går bra för ekipagen oxå måste ju vara en extra fjäder i hatten!

2009-07-11 @ 00:11:19
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0