Helgen som gått......



I helgen har det varit fullbokat som vanligt..... fredagen var  både jag och Johan ledigt och det skulle vi inte varit för det var ingen av oss som var på bra humör så dagen den bara gick till ingen nytta alls Anders kom på kvällen och vi skulle ut och träna det fungerade inte för någon av oss (typiskt fredagen den 13,e) så vi gick hem och beställde mat och öppnade en flaska Asti och tittade på tv........Lördag morgon ringde klockan 6,20 dags att gå upp och göra sig färdig för att gå kurs för Anna-Lena Wendt  kursen skulle hållas nere vid Sturup så Mia kom och hämtade mig vid macken i Gårdstånga ca kl 8 dit Johan hade skjutsat mig innan han skulle vara funkis på Wt i Dagstorps backar.


Väl framme vid träffplatsen så körde vi tillsammans ner till en plats i skogen vid en sjö som var helt underbar vi hade till och med vädret på vår sida hela dagen. De flesta var kända ansikten från träningar och div tävlingar men  en del nya fanns det också med.

Upplägget var som ett jaktprov och tyvärr så tog det hela dagen och sista hunden var inte klar förens kl 17 och av denna dagen fick jag inte ut något mer än det jag redan visste att jag behövde träna på, jag trodde att vi skulle få hjälp med det vi hade problem med men så blev det inte för tiden den bara sprang iväg.

När kl var 17 så körde Mia och jag mot Sjöbo där jag skulle på kalas hos Johans syster, framme där så var det att hoppa i duschen och sen vankades det Tacos det var jätte gott vi åt och satt och pratade och lekte med barnen och sen tittade vi på Melodifestivalen och givetvis var det FEL låt som VANN det skulle ju va Måns enligt mig.
Matilda somnade i mitt knä men vaknade till när det var vinnarlåten för det är hennes favorit så hon va glad att det var den som vann.

Vi körde hemåt vid 23 tiden då var vi ganska så trötta både Johan och jag så vi stupade i sängen direkt vid hemkomsten.


Söndagen skulle vi varit i Pärup och tränat men Johan hade lämnat återbud innan, vi kände att vi behövde en dag att andas ut och vila lite på så söndagen tillbringade vi hos mina föräldrar där vi var ute och tränade hund och vi tränade bara sådant som vi visste skulle lyckas så det var riktigt roligt, pappa fick agera skytt och stå gömd bakom granarna och Johan kastade markeringar till Tessie, Milla och Ronja som gick kanon bra.

Sen åt vi middag och satt och pratade tills klockan den var 20 då vi gav oss av hemåt för matning av div djur och sen en stunds tv innan jag somnade som en stock.


Nu är det måndag igen och jag är tillbaka på jobbet nu ska jag jobba undan och sen åka hem till min sjuka dotter för att senare åka och hålla spårkurs på Järavallen  som är så kul.



Grattis ÅSA på Födelsedagen!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Mia o Viggo

Hej, vill bara påminna dig om att nu ska vi ha rätt attityd! Vi vill, vi kan och vi ska!

2009-03-16 @ 19:04:40
Postat av: Sara & Salsa

Håller med dig tyvärr om att det inte blev de bästa förutsättningar för att lära sig nya saker i lördags. Är lite besviken faktiskt. Men, men- nu är det till att sticka ut och skjuta kråkor (eller mer troligt be någon göra det åt mig) och träna på det också. Pust! Men visst- vi vill vi kan och vi ska!

2009-03-16 @ 22:35:05
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack!

2009-03-17 @ 08:10:02
Postat av: Helene & Wallander

Fredagen den 13:e kan verkligen vara förrädande, tur de inte infaller så ofta.



Trots att lördagen inte blev riktigt som ni tänkt er så var det väl bra att få ett "jaktprov" i ryggen?



Vilodag & vilodag... ni kunde inte hålla er ifrån hundträningen.



Vi ses imorrn... skall bli kul!

2009-03-20 @ 00:15:52
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0