Träning och första riktiga grillningen.


I dag var det full fart på jobbet för att sen ha lika full fart hem och slänga i sig ett par mackor för att slänga sig i bilen för att komma i goood tid till hundkursen hos DaD så Tessie han bli lite rastad innan det var dags att börja.........

I dag började vi med att gå serpentin och springa om varann på den lilla vägen och i dag hade jag satt på ATTITYDEN så det gick mycket bättre än förra gången nu har jag väl delvis visat var skåpet ska stå det är ju dock en bit kvar men vi är på mycket god väg sen gick vi igenom Kents station och då kom Gert  och hämtade mig och Helen så vi fick följa med honom till hans station som var en station med skott markering och dirigering jag fick börja så Helen hon traskade i väg och ställde sig beredd att kasta en markering när Gert sköt och Tessie var taggad som vanligt vi vände på oss och tog dirigeringen först (som man skulle göra ) detta skulle gå spik rakt annars var det bara att kalla in igen och göra om jag kallade in Tessie en gång för hon gick lite snett till vänster och nästa skick gick klockrent rakt fram YES vad skönt sen vände vi oss mot markeringen och min hund glömmer ju inte i första taget så den var inget svårt alls sååå himla skönt att det gick så bra jag var super nöjd när vi var klara på denna stationen.......glömde ju skriva att Tessie låg kvar vid Gert där jag platsat henne när jag gick iväg och kastade markering till Walle där kom det en del pip vilket hon fick tillsägelse direkt av Gert TACK det behövde hon...annars har det gått framåt även med pipandet det är inte alls så mycket som innan och det känns hel bra.

Kents station i dag var en ruta med dummis som det låg 2 vid varje pinne som man skulle skicka spikrakt på annars var det att kalla in gå fram och skicka om detta är en kanon bra övning för att få linjetagen att bli just spikraka detta övade vi mest hela dagen både ensama i rutan och med en annan hund som skickade på pinnen sidan om eller efter. Detta gick riktigt bra och jag är jätte nöjd...det var bara på det ena skicket som Tessie sprang rakt över dummisarna och rakt ut  bland träden det luktade tydligen godare där eller var det bara så att man var tvungen att kolla av detta innan det gick att riktigt koncentrera sig hon kom dock med detsamma när jag sa ifrån och detta är ju skönt för det har vi aldrig haft några problem med inkallningen.

Mitt konstaterande efter denna dagen är JAG ÄR JÄTTE NÖJD!!!!! vi har varit på 2 träningar utan att bli ovänner min hund och jag det känns så skönt.

Kan det kanske vara så att det handlar om ATTITYD????


Efter träningen var det hem och ut i trädgården för matning av div djur Figge är nog köns mogen om fåglar blir det för han låter ingen gå in i buren han vaktar dörren som bara den så nu får en distrahera honom medans den andra ger dem mat hoppas att han ändrar sig igen för det var mycket mysigare när man kunde sitta inne i buren hos honom och mata honom i handen.
Johan var ute och röjde lite och tog fram Grillen vi hade bestämt att idag så skulle det ske årets första riktiga grillning inhandlat var karré kotletter, potatis, creme fraich,  vitlök och sallad hann inte med att gå på systemet och köpa Asti så det blev det ingen denna helgen =(
Jag förberedde maten gjorde sallad och vitlöks sås, delade potatisen och penslade med olja saltade och pepprade och satte i ugnen körde sen och hämtade Sara och hennes kompisar efter dansen och kom hem till alldeles nygrillade kotletter gissa om detta var gott??? Helt rätt det smakade såååå underbart gott. Vi har ju visserligen grillat i vinter också men detta är något speciellt med just denna första riktiga grillningen när alla goda tillbehören finns med.



Nu har jag planerat lite spår som ska läggas i morgon på förmiddagen och som vi ska gå på Söndag ska bli kul med kurs igen fast man är kanske en aning trött på Söndag för i morgon ska vi ut och Bowla och äta Italiensk Buffe på Big Bowl med Trollenäs gänget det ska bli kul för det var länge sedan vi var ute och gjord något kul bara min "Love" och jag.


Trevlig Helg på er alla Blogg läsare!
 

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Attityd-kopplet... vilken höjdare. Tessie var jätteduktig och du med :-)



Attityd-koppel på Walle skulle inte ens ha hjälpt igår... men möjligtvis 2 tamponger, en i varje näsborre!!!



Ta det lugnt ikväll när ni besöker Malmö, för säkerhetsskull så lämnar vi Malmö och tar oss till Lund & besöker familjen Svensson/Hanö.



Kramizar

2009-03-21 @ 14:42:39
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Vad gott det ser ut med grilltallriken! En sån vill jag beställa - har ni hemkörning?



Härligt att läsa att det går bra med Tessie nu, det är attityden jag är säker på det! Kanon!



Vi hörs!

2009-03-22 @ 08:04:39
Postat av: Marie med Mascot

S ja, den där attityden. Har jobbat en del med den jag med, och ibland märks det :-) Mmm, ser gott ut, tror vi tar grillning istället för spår =) Grattis till Milla på 2-årsdagen!!!

2009-03-23 @ 21:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0