Träning!

I går var det första gången på Jaktkursen för Gert och Kent det var super kul och speciellt kul var det att träffa Helene och Walle igen för det var inte igår det......träningen gick bra det var en massa uppfräschning och Tessie var som  vanligt "tosigast" av alla MEN hon var betydligt lugnare och mycket tystare än vad hon varit på hela hösten så det var jag jätte nöjd med. Träningen kan ni läsa om på Walles Blogg.


I dag när jag sovit ut klockan var ca 10 och jag hade behövt sova lite till för jag var "Taxi" i går åt Sara och hennes kompisar de var på Jägers och det slutade inte förrens kl 2 så vi var hemma och la oss ca 3,15 pust vad man märker av att man närmar sig de 40 fy fasen jag tror aldrig att jag har skrivit ner de innan och nu blev jag genast mycket äldre än vad jag är egentligen jag har ju faktiskt 3 år dit till skillnad från vissa andra i familjen som bara har 1år dit. Nu var det ju int edetta jag skulle skriva om utan om när jag hade gått upp så tog jag 2 dummisar 1 man och 3 hundar och begav mig ut på en runda med kombinerad motion och träning detta gick över förväntan och pipandet var det oxå mycket mindre av så det finns kanske hopp ...kanske att vi startar på Flatmästerskapet vi får starta på ett par Wt först och se hur det går.

Vi gick förbi dammen som vi får låna av bonden att träna hundarna i och de blev som tokiga och inte kan man låte bli att bada en dag som denna när det ligger vår i luften så det blev ett par vattenmarkeringar som gick riktigt bra Tessie skakade sig när hon kom upp MEN hon höll dummin i munnen och det är mycket vunnet på det.

När vi kom hem så städade jag och Johan målade fönster både inne och ute och runt dörrarna inomhus så nu är det bara golvet som ska läggas (ska bara få ut Johan och köpa det först) det är så kul att det börjar bli klart och vi  är så nöjda.

Nu ska vi hämta Kina mat och öppna en flaska Asti och bara mysa för i morgon ska vi spåra då börjar fortsättningskursen och det ska bli jätte kul.


Milla på väg in med dummin


Tessie kommer med sin dummie


Ronja hann jag inte fota när hon apporterade men här står hon och tittar ut över "sin" damm


På väg tillbaka hemåt efter en givande träning!


Kommentarer
Postat av: Mia o Viggo

Visst är det kul att gå kurs igen!

Vi får leta upp ett WT på lagom avstånd men ändå en bit ifrån så vi kan tuffa iväg med min husvagn. "Kalmar - second edition" typ!

Snyggt det blev när ni målat - ni är flitiga arbetsmyror ni, Johan är drönare o du så klart drottning!

Vi ses snart!

2009-03-08 @ 07:44:43
Postat av: Jag igen

Eller det är bi som har drönare o drottning? Nä, det har väl myror också? Äh-strunt samma... duktiga är ni iallfall!

2009-03-08 @ 07:46:06
Postat av: Helene & Wallander

Skitkul att träffas igen och nu blir det ju lite oftare :-)



Vad härligt att ni redan är igång med vattenträningen!

2009-03-11 @ 19:46:16
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0