Träning Kurser och DM i Viltspår.

Tiden den bara rusar iväg
Nu har jag börjat på Jaktkurs för Gert och Kent som jag skrev i förra inlägget det var en sporre för mig att komma igång igen och nu tycker jag det är roligt att träna så roligt att vi varit ute en heldel och tränat markeringar och en del stopp som går bättre och bättre hela tiden.
 
Vi har även dragit i gång spårkurserna 3 stycken blev det denna våren en fortsättningskurs på söndagarna som vi håller på Trollenäs marker (Tack Anders för att du låter oss härja fritt på dina marker) en nybörjare på måndagar och en nybörjare som startar i morgon torsdag det är bara sååå kul.
Jag har lagt ett spår till Tessie denna våren det var i söndags på Trollenäs och där var massor av gris spår och när jag la spåret så stötte jag upp en vit hjort och en mörk så det blev ju en del naturliga störningar, detta spåret fick sen ligga i ösregn medan vi fikade och gick de andra spåren och när det sen var Tessies tur så var det ju inga problem att hitta rätt fast jag korsat en bäck och gått på ett kalhygge och i skogen så det är bara att köra på med spåren för vi fick en inbjudan till DM i viltspår och det var ju det jag hade hoppats på att vi skulle få så nu får vi ligga i och träna så det går bra den 17 maj för det är då det är dax.

På Lördag är det kurs för Anna-Lena Wendt det ser jag fram emot hoppas bara att vi har vädret på vår sida eftersom vi ska vara ute från 9-16,30 och sen ska jag direkt till Johans syster i Sjöbo som fyller år alltså en heldag igen ska bli kul men man är nog ganska mör efteråt.

Har även tagit mod till mig och skickat in en anmälan till Inoff jaktprovet på Järavallen den 5/4 och en anmälan till Wt i Sösdala den 10/4 så får vi se om vi startar det beror på om vi fått pipandet under kontroll tills dess.

Nu måste jag jobba undan så jag kommer hem så jag kan ut med Tessie  för i dag kommer Gert och tränar med oss ska bli super kul.

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Se där, det behövdes alltså inte så mycket mer än att börja kurs för Gert & Kent för att du skulle komma igång... HÄRLIGT! Anmält dig till jaktprov & WT har du också gjort... här går det minsann undan!



Jätteroligt att ni återigen blivit inbjudna till DM i viltspår. Ligg i och träna... det kan bli tufft att få möta Lakkan!!!



Hoppas ni får en härlig & lärorik lördag.



Kramizar



2009-03-11 @ 20:41:20
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Marie med Mascot

Jag kollade in era spårkurser faktiskt, men dagarna passade inte tyvärr... Men ni kanske har enstaka dagar också? Jag har ju lagt ett par spår åt Mascot, men det går alldeles för fort S Och han markerar kanske inte tillräckligt klöven. Nu har han haft en otäck sträckning i benet, så vi har legat lågt med allt en tid... Men lite proffstips skulle vi allt behöva =) Vad kul att höra att ni är taggade igen!!! Jag hör nog av mig ang spårningen senare =)

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Hur många timmar om dygnet har du?!?! 'puhh' Jag får ju vila mig bara när jag läser det ;-) Går kurser och håller kurser - å så lite prov där emellan. Hoppas du hittar tid för vila oxå.



Håller tummarna för er både på prov och kurser!

2009-03-12 @ 18:30:57
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Gul med koppelhållare

Hej o tack för en trevlig träning igår.

Kul att ni återigen får inbjudan till DM, inte alla förunnat minsann :-) men det är ni värda

2009-03-12 @ 20:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0