Ny inflyttad, lille Julafton, Julafton, Juldagen och Viltspår!

Ny inflyttad

När jag öppnade i tvättstugan och skulle ge katterna mat, så var där en katt för mycket vi har 2, och nu helt plötsligt var där 3, en JÄTTE stor mörkgrå hankatt  han är jätte fin och super kelen, han trivs visst hos oss för det verkar som han har flyttat in.
Om det är någon som saknar en sådan katt så får de höra av sig annars får han gärna stanna hos oss, han har fått namnet Oskar (Sara har döpt honom)
image170

image171
kolla in hugg tanden!!! Det är tur att han är snäll........



Lille Julafton

Firade vi Jul hos Johans föräldrar med hans syster med familj, för på själva julafton skulle de va hos hans föräldrar i år.
Efter allt julfirande så var det dax för vårt årliga bingo spel UPPESITTAR kväll med Bingolotto eller vi låg kanske ner i soffan mest......

image172
Hur var det nu!? fick det vara hundar i den nya soffan? Hon ligger ju på filten så det räknas inte!

Julafton

Julafton firas alltid hemma hos oss med våra familjer, i år var vi dock bara 8 st då våra syskon skulle vara hos sina respektives familjer och fira jul, i år passade det mig ganska bra då jag har varit trött och inter riktigt orkat ta tag i allt som jag brukar , vi samlades kl 17 och drack glögg sen äts det julmat i långa banor innan sen Tomten kom, för även i år hade vi varit snälla.
Andreas fick en ny cykel UTAN fotbroms, tur för honom att vi redan köpt den innan han cyklade och välte och bröt lillefingern annars hade det nog inte blivit någon på ett tag.

image173
Tomten börjar paket utdelningen


image174
En jätte paket undrar vem som varit så snäll iår?


image175
Kerstin är jätte glad fick första paketen............(Jippi jag lurade honom i år igen!!!!)


image176
Andreas med sin Cykel (han fick nycklarna till cykeln i en paket och fattade ingenting sen fick han gå en runda och titta vad det var som de kunde passa till och han blev jätte lycklig när han såg vad det var)



image177
Avkoppling i det nya Tv rummet.

Juldagen

Juldagen var det dax att packa in sig i bilen igen och åka hem till mina föräldrar för att fira jul med min syster och hennes man, i år var det bestämt att vi skulle ha paket leken så det var köpt 4 paketer för 50 kronor som vi skulle spela om senare på kvällen.
 Mamma har förstått det här med julmat efter Julafton är man trött på det så hos henne fick vi Broiler med sås och potatis och diverse andra tilltugg och det smaka som vanligt ljuvligt!

image178


image179

image180
Syrran och Andreas spelar stöt spelet och det syns på minen vem som får stöten denna gången.

VILTSPÅR!

Inte ens vid Jul kan man ta det lugnt och vila (de ordet har jag hört förut undras vad det betyder)
Mia och jag träffades den 27 kl 10,00 hos KarlAxel för att gå årets sista viltspår för min del iallafall!!! Jag började då jag har otåligast hund, jag var nervös som bara den för det är ju ett tag sedan jag gick spår med henne själv Johan har gått 2 med henne när jag inte har kunnat så nu var det upp till bevis! och visst gick det kanon bra vi fick en 1.a till, samma sak för Mia och Viggo en klock ren ETTA!!!! Vad det är kul att spåra när det går så bra.
Grattis Mia till ännu en etta bland de många andra!


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad härligt ert nya rum blivit. Sofforna ser ju för härliga ut, där kan man nog ligga länge och slöa, vilket jag tycker du borde göra lite oftare, hm....
Nä, nu får det inte bli mer viltspår på ett tag... även om det är superkul framförallt när vi kan gå båda samtidigt!

2007-12-28 @ 16:33:13
Postat av: Sara x)

haha, allvarligt. Jag diggar verkligen namnet oscar. :D

2007-12-28 @ 18:12:58
Postat av: Åsa (Ingelas svägerska)

kul att det gick bra med spårningen! Grattis!

2007-12-28 @ 20:29:32
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Grattis till er 1:a!!!! Det är så roligt när det går bra! *kram*

2007-12-28 @ 23:12:33
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Lisa

Grattis! Nu måste vi också ut och spåra. Ska bara se till att Matilda överlever nyår och alla smällare bara, här har det smällt i flera dagar och än är det inte slut!

2007-12-30 @ 20:31:21
URL: http://kackelikojan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0