Lördag Söndag&Måndag

Lördag!
Idag åker Elvis hem!!!!! Usch vad tråkigt, vi som har haft så kul i en hel vecka, nu får vi börja "terra" katten igen!

På kvällen så åkte vi till skogen på hjortjakt med hela bilen full av hundar och folk, det är alltid lika roligt att komma ut i skogen verkligen avkopplande.
Mitt pass ligger i Bokebacken, vilken tur jag hade som fick det, för där växte fullt av kantareller så innan jag satte mig till ro så plockade jag svamp.......det enda jag såg var 2 fåglar och ett par mygg....strax innan skymning small det och sen hördes pappa i radion det var han som skjutit en hjort som sprungit iväg, vi hämtade Ronja som fick spåra och det gick som en dans hon gick rakt på hjorten som sprungit in  i ett skogsparti och lagt sig, sen var det bara att ta tag och bära till bilen ( jag tog hunden och div annat så Johan fick slita) väl hemma hos mina föräldrar var det dax att passa hjorten, och de lite spydiga männen tyckte ska du inte prova Ingela?Jodå det kan jag väl göra och sagt och gjort så var det min första hjort jag passade och det gick utmärkt!
Den som tyckte att det var lite äckligt var Andreas han har aldrig sett mamma sådär!!!

Söndag!

Idag har vi varit i Svedala och köpt tävlingsgevär till Andreas, inomhus säsongen drar i gång om 2 veckor så det var lika bra att vara ute i god tid.
Vid 15 tiden var det dax att köra till Rogers hundskola för lite hundträning, vi ska ju försöka få lite hyffs på Elvis och kanske få lite bättre koll på Tessie, (Tessie:det gick bra idag men Matte tycker att det är jätte tråkigt att traggla på lydnads planen medan jag tycker det är jätte kul)
Det är mycket roligare med jakt träningen!!! Snart är det tisdag igen tack och lov då är vi på Bruks i Hörby  och tränar Jakt!
Nästa tisdag har Cissi och jag kommit med på markeringsträning nere vid Skurup (tror jag det var) ska bli kul att prova på det för någon annan instruktör. Hoppas att vi inte skämmer ut oss!!


Måndag!
Jobb igen! Tänk om man bara kunde vara hemma och träna hund varje dag, hade varit toppen!
Milla ligger under skrivbordet och suckar tungt, innan satt hon vid dörren och väntade på Ture, Ture är en   jackrussel som Louise på jobbet har med sig och han kommer in till oss så fort han har en chans....får se hur mycket vi får gjort idag då!!!


Kommentarer
Postat av: Carina

Du är ju för jäkla tuff Ingela! Passa hjortar. *urk* Det imponerar! Sen imponerar ju Johan oxå som skjutit den. Nisse har suttit ute var och varannan kväll/natt nu ett par veckor man han kommer hem tomhänt varje gång...

2007-09-03 @ 09:49:15
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Ingela

Tackar!!!! Jag tyckte inte att det var så farligt.... det var min pappa som sköt och inte Johan han blir så mallig om man tror det är han, han har oxå varit iväg flera dagar utan resultat(sitter kanske och sover vid nått träd ha ha ha)

2007-09-03 @ 10:43:30
Postat av: Johan

Precis vad jag gör!!
Hemma får man ju inte sova, för det ska ju göras än det ena och än det andra, så visst är det skönt att komma till skogen. (längtar redan dit igen!)

2007-09-03 @ 11:18:41
Postat av: Ingela

Stackars dig min käre man! Om du gjort det jag ber om meddetsamma så hade du kunnat va i skogen mycket mer.....ha ha ha

2007-09-03 @ 12:38:09
Postat av: Carina

Helt rätt inställning Ingela! Det blir mycket bättre om de lyder med det samma! Gäller båda karlar, ungar och hundar! *nickar bestämt*

2007-09-03 @ 15:48:19
Postat av: Mia

Stackar Johan har så mycket att göra på kvällarna att han inte hinner prata med sin fru, utan måste göra det via frugans blogg... JOHAN - när kommer din blogg? Den kan ju heta: "Hur man lyckas med att INTE skjuta en hjort på hjortjakten" Ha Ha!

2007-09-03 @ 19:04:23
Postat av: Nisse

Hej Hallo på er.
Duktigt att passa en hjort, jag passade min lillasyrra en gång....aldrig mer säger jag bara, men nu är det ju (h)jort för länge sedan....
Johan har aldeles aäkert rätt, tror det är "jubbit" med alla pysslo hemma.....finns inga träd så kan jag lova att det går lika bra med ett stengärde....

2007-09-03 @ 19:19:13
Postat av: johan

Håller helt och hållet med Nisse ang. det där stengärdet fungerar utmärkt!!
Vad det gäller dej 47:an Mia, så har jag iallafall jägarexamen och får lov att skjuta hjort!!
Hur långt har du kommit med din examen då??????
Kul grej det här med blogg, där man kan tracka varandra ju

2007-09-03 @ 20:28:35
Postat av: Cissi

Vänta bara.. säger jag tills vi (Ingela, Mia o jag )tar jägarexamen. Då får ni konkurrens som heter duga! Passa en hjort var en kanonbörjan, ser redan jägarkarriären utstakad!Kan säga att styckningen e jag rätt bra på, så det så!!

2007-09-04 @ 11:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0