Kurs/Utbildning

I helgen har jag varit i Degeberga på kurs/utbildning i Eftersök, en väldigt intressant kurs för det är så jag ser det, för jag tycker att jag fattas ett par år i skogen för att kunna ta till mig allt men skam den som ger sig, jag har lärt mig väldigt mycket på denna helgen och det är ju inte slut inu utan vi ska grillas en helg till i Maj sen får vi se vad det blir.........
Denna helgen tillbringades inne första dagen med teori, först fram vid 18 tiden åkte vi ut i skogen och la spår som vi skulle gå dagen efter, kl 21 var det kvällsmat och sen var det lite samkväm och vid 23,30 kom vi i säng trötta som bara den efter en väldigt intensiv dag.
Söndagen var det upp i ottan vi skulle vara klara till frukost kl 7 och ute och städade ur stugorna kl 7,45 då det bar av till skogen för att gå våra spår, vi hade fått veta innan att vi skulle märka ut mitten på spåret och kunna ta oss ute ifrån och in till mitten utan att gå första halvan (låter invecklat) av spåret, vi började med Tonies Fabian vi kom ute ifrån och gick på spåret på mitten  och Fabian är bara en sådan klippa så han tog an spåret utan problem och fullföljde, sen var det min tur att ta Tessie och börja från början (anledningen till att vi började på mitten med Fabian var för att vi skulle se om Tessie blev störd av att det varit en annan hund mitt i spåret) och det var inga problem för Tessie hon bara gick spåret  som om ingenting hänt......vilken spår hund jag har!!!!
Hela denna dagen tillbringades i skogen där vi bla fick lära oss studera en eftersöks plats och även själv göra en så trovärdig eftersöksplats som det bara gick att göra med det som fanns i påsarna som vi blev tilldelade, min grupp fick ett par älg klövar, sen efter middagen som intogs ute i det fria, skulle vi studera varandras rutor och försöka lista ut var och hur djuret hade blivit skjutit, VÄLDIGT intressant. När jag nu sitter och  summerar helgen och det har gått ett par dagar så kan jag bara konstatera att jag har lärt mig massor som jag kommer att ha nytta av i framtiden.
Här kommer lite bilder från helgen

image352
Eskil Ingmar och Uno 3 av instruktörerna

image353
Samling för genomgång vid stora bordet.

image354
Ingmar instruerar

image355
Anette i farten med kameran!

image356
Fredrik visar med sin lilla valp.......

image357
Leonard undrar över något.

image359
Fika i backen......

image358
HUNGRIG Anette!

image360
Anders Hjortenbrink instruerar om eftersöks rutan.

          
Här är vi på väg att göra vår eftersöks ruta, Ola agerar älg.

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Ser ut som att tjejerna var i minoritet denna helg. Trots det verkar ni till att haft en härlig kurs/utbildningshelg i strålande väder och spårklippan hade nosen med sig precis som alltid annars.

Ha en härlig weekend!

2008-04-24 @ 21:52:45
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Vilken intressant kurs det verkar vara - och gott att de kunde fixa så fint väder också! Måste småle lite här när jag såg vad instruktör-Anders heter i efternamn... ;-)

2008-04-25 @ 12:04:58
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Ingela

Visst är det ett passande efternamn när man håller till i skogen.........

2008-04-25 @ 15:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0