Fågeljakt!

Igår var vi bjudna på Fågeljakt med Gert det var min första Fågeljakt och det var häftigt fasen vad det är svårt att bedömma avstånden i luften jag missade det mesta som kom i min väg men hade turen att träffa en trut som Wesley han hämtade in till mig.
Annelie var oxå med för första gången med bössa och hade som jag turen eller skickligheten att träffa en som hon själv apporterade med sin Ripa, superkul!
Jag längtar tills den dagen då jag kan ha Tessie med mig på Fågeljakt för det kommer hon att gilla skarpt.
Vi hade Ronja med i går mest för att se hur hon reagerar när det är riktig jakt hon har ju börjat att apportera dummi och Gerts plast ankor så det finns hopp hon hämtade in ett par stycken som landade i lite blöt mark kändes superbra  men de som landade på vattnet simmade hon bara ut och markerade utan att ta in så det får vi jobba på men det löser sig säkert, hon hade lite svårt att vara tyst när det smällde runt henne hon ville sååå mycket då.

Samanlagt blev det 24 trutar och måsar


Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter spännande, har själv aldrig varit med på en jakt och vet inte hur vare sig jag eller hundarna skulle reagera... Men det måste vara en häftig känsla att jobba ihop med sin hund på det sättet!

2008-08-08 @ 18:38:49
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Vilka tuffa jakttjejer... nästa gång träffar ni flera, ni vet väl att övning ger färdighet.

2008-08-15 @ 18:49:01
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: annelie

grattis till oss! visst var det kul!vi ses

2008-08-24 @ 22:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0