Jaktkurs!

I dag ska jag börja på jaktkurs hos D&D Gert och Kent med RONJA ska bli jätte kul. 
Ronja  har ju börjat apportera och tycker att det är super kul i måndags när vi var ute och tränade så apporterade hon en stor trut som Gert kastade på vattnet hon simmade ut och tog den om än lite försiktigt i vingen och kom ända in till mig med den jag fick den inte riktigt i handen men det kommer det oxå det är jag övertygad om.

Ska bli kul att testa henne på torsdag när ank jakten börjar och vi ska ut och jaga förra gången vi var ute tog hon inte de på vattnet utan bara de som hade trillat vid kanten eller på åkern men nu har vi övat lite till så nu hoppas jag att det ska gå bra.

Tessie har varit och tagit blodprovet mot rabies nu och väntar på sitt pass sen bär det av till Danmark för både jakt och prov Bornholm ligger närmst tillhand det är ett jaktprov jag hade för mig att det var ett Wt men det var fel så nu är vi ännu mer taggade att åka dit hoppas vi hittar någonstanns att bo.

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Kul kul igår kväll och roligare blir det förhoppningsvis. Skall bli intressant att se hur alla utvecklas under hela kursens gång.



Hoppas det gick bra på ankjakten idag och så börjar vi redan nu att hålla tummar & tassar för första starten i grannlandet! Den 1:e sep skall Walle ta sitt blodprov och sedan får vi påbörja satsningen mot första start våren-09. Ha det så bra i helgen!

Kramizar

2008-08-21 @ 21:17:14
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0