Träning

I går samlades vi vid 19 tiden för träning vid sjöarna på Järavallen vi började med  ett par  markeringar ut i vattnet som gick bra sen fick Tessie en dubbelmarkering ut i vattnet Johan och Gert  kastade samtidigt och lyckades att träffa dummisarna i luften denna klarade Tessie galant känns säker på dubbelmarkeringarna nu sen var det lite stadge träning när de andra hundarna jobbade detta hade Tessie bry med i dag då hon inte tränat på ett par dagar och hon fick liksom ingen ro.
Milla pep och lät som bara den i dag så henne satte Johan i bilen i gen och tränade Ronja som har blivit en fena på att apportera nu kommer hon ända in och nästan i handen simmar gör hon oxå fast hon inte tyckt att det var så kul att blöta ner sig innan men nu har hon kommit på att det är jätte kul med träning.
När Milla fick komma ut i gen så var det som att hon förstod att shit jag måste vara tyst för att få vara med så det gick betydligt bättre med pipandet och apporterna fick Johan i handen yes yes yes nu så lossnar det där oxå.

Jag kastade en dubbelmarkering till Fender som for i vattnet likt en projektil och tog den första den andra låg så nära land att  han sprang förbi den ett par ggr jag var koncentrerad på Tessie men hör hur det bara smackar till sidan om mig och då har Fender hittat Gummi ankan som jag hade vid mina fötter och apporterar den han är inte dum den GULE man tager vad man hittar bara Husse blir glad.
Även Jette var med i dag och var först ute och gick en runda med Baileys och tog sen Wesley och tränade apportering med.

Lite bilder från gårdagen!












Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Flitiga ni... och framstegen bara fortsätter...



Jag har tränat att gå mycket ner & upp i trappor på Sicilien (usch vilken dålig kondis man har). Wallander har fått simlektioner av Lakrits matte Marie. Hoppas vår träning ger utdelning framöver...

2008-08-15 @ 19:01:59
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0