Semester mitt i veckan

JAKT

I går gick jag upp tidigare än jag gör när jag ska till jobbet är man inte klok? NÄäää det är man inte men vad gör man inte när det är så roligt att åka och jaga en heldag med Jägarförbundet.
Vi skulle samlas kl 8,30 i Vitemölla som ligger på Österlen alltså lite mer än en timmes bilfärd för mig så bara att vara ute i god tid, väl där står Henrik på parkeringen och vinkar på mig kändes tryggt eftersom Mia fått förhinder och inte kunde komma så jag var ensam tjej bland en 10-12 killar gör inget men det har ju alltid varit Mia och jag som åkt i väg och nästan alltid bara varit vi 2 tjejer så det kändes lite konstigt, nåväl det gick hur bra som helst men jag hoppas ju att Mia kan vara med nästa gång?!
När vi gått igenom alla regler och bestämmelser gav vi oss ut på första såten och Henrik jag och Robban fick köra i väg en bit för att komma till våra pass när vi gick ut i skogen så sprang 2 rådjur i från oss och nu visste vi ju att det fanns djur här och att de förmodligen skulle hamna framför drevet men drevet kom och inga djur, var hade de blivit av????
Efter ett tag tittar jag  bort mot Henrik och ser att han står öga mot öga med ett kid med ca 4 meter emellan Henrik kan inte göra ett dugg utan bara står still och rätt som det är kommer nog kidet på att det är ju något konstigt som står i skogen och det ger sig iväg utom skotthåll....synd Henrik för det såg häftigt ut att ha en sådan närhet med djuren.

Efter såt 2 som är lika tom på djur så är det dax för fika med grillning och snack runt brasan det är mysigt, sen är det tänkt att ta dagens sísta såt vi ger oss ut och jag blir placerad vid en viltstig och har turen att  ha ett rådjur som kommer rakt emot mig tyvärr eller tur för den så viker den av precis innan jag har den i skotthåll och jag kan ta ner bössan igen jag kan följa de andra som oxå lägger upp bössorna men har för långt håll, så den får springa , efter detta tycker jaktledningen att vi ska ta såt 1 en gång till och det gör vi ingen åker hem utan alla vill vara med en runda till och här hinner vi inte ut förrens det börjar smälla både till höger och vänster en kille försöker träffa en hare men den springer för fort så den missar han och vi kom fram till att han stod för de flesta skotten på denna såten här hade dock både Jesper och Henrik tur Jesper sköt ett rådjur IGEN han sköt ett när vi var på en annan jakt oxå Henrik sköt en hare så sammanlagt på en hel dag blev det skjutet 1 rådjur och 2 harar men KUL det hade vi  och en väldigt trevlig dag på österlen.


Kommentarer
Postat av: Mia o Viggo

Klart jag kommer med nästa gång!

2008-12-14 @ 20:07:13
Postat av: Helene & Wallander

Helt kloka är vi nog inte riktigt, men roligt har vi!

2008-12-14 @ 23:10:42
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0