Det kom Ett Brev på posten.......

Idag så var det ett brev i lådan från ssrk ett sådant brev som jag inte fått förut, för litet för att innehålla något spårprotokoll, man har ju inte tid att ta det lugnt utan man sliter upp det och läser Du är inbjuden till DM  !!!!!!???? Fattar först ingenting, börjar läsa ordentligt och eftersom det har gått bra för oss så är vi inbjudna att delta och det bästa är att det är i Kågeröd bara ett stenkast från mig.
Slänger mig givetvis på Telefonen till Mia hon svarar trött och hängig, låg och sov på soffan,( har ju sportlov) men jag vill lova att det blev fart på henne och pigg blev hon i ett nafs, hon far ut i brevlådan där både en inbjudan till DM och Charmören väntade.
Nu är det till att ligga i för det är ett helt annat spår än våra vanliga viltspår det är 1000 meter och lagt med spårläggar skor och endast 3 dl blod används på hela, det är också en skottplats som är inom en ruta på 50x50 meter och inte utmärkt.
Om vi så kommer sist där så är det ändå kul att få ha varit med, för MED det ska vi vara! eller hur Mia?


I dag kom Charmören vilken lycka en timme minst på soffan och lyckan blev bara större Mia och Viggo var ju med på mer än ett ställe till och med Först hittade jag dem på I Buffs spår på en 3.e Plats dessutom, Super Grattis, sen var det Viltspår champion och  så vann de ju Scotties Vp för 2007, vilket år det har varit...........Överraskning kommer så småningom!

Tessie kom på en 16.e plats på I Buffs spår, fick ju skicka in en 3.a för jag hade inte fått mina protokoll för de andra ettorna, men vi kom med på listan och det var vårt mål detta året, hoppas det blir bättre nästa år.

Detta ständiga tänk OM
Tänk OM inte min tokiga Hundtränare (Roger på Rogers hundskola i Eslöv)hade sagt att en Flat passar dig för du är lika tokig så hade jag aldrig sett mig om efter en Flat och då aldrig träffat dessa fantastiska underbara och gulliga människor som vi har stött på och som vi kommer att stöta på, undrar vad man hade gjort då? Nu har man ju fullt upp med alla hund aktiviteter, pluggande på kvällarna till nått som man trodde var omöjligt att man skulle hoppa på (Marie har stor del i det) alla viltspår för att inte tala om alla våra tokiga husvagns träffar, man kan inte annat än må prima................LIVET ÄR TOPPEN!

Kommentarer
Postat av: Wallander & Helene

Gud så spännande & gud så roligt! När går det av stapeln, du måste berätta så att vi kan hålla alla tassar & tummar för er.

2008-02-20 @ 21:55:48
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Mia

Jag har aldrig träffat Roger, men han verkar vara toppen. Tack och lov att han sa till dig att skaffa flatte!

2008-02-20 @ 22:35:06
Postat av: Sara

Vad roligt att ni ska vara med på DM!!! Jag ska hålla tummarna för er! Och så måste jag säga att jag får lite panik av att höra hur väl förberedda ni (och alla andra?) är inför söndag! Här är det inte riktigt så. Förutom att mina hundar nästan aldrig gått några övernattenspår så opererade jag vänsterhanden idag... Just nu hade jag definitivt INTE kunnat gå spår, det gör skitont, men förhoppningen är att det ska gå att åtminstone hålla lite lätt i linan på söndag... När jag berättade om det för domaren, Per Jönsson, så sa han att "ja, men flattar brukar väl ta det rätt lugnt i spåret?" Yes, sure... Det märks att han inte har träffat mina galningar!

2008-02-21 @ 21:22:53
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Tack för idag, det har varit superkul. Nu har jag lite ont i armen och ett blåmärke... men det var det värt!!! Ladda nu inför söndag - jag håller alla tummar och Viggo alla tassar! LYCKA TILL!!

2008-02-21 @ 21:43:23
Postat av: Sara

Glömde ju det viktigaste... LYCKA TILL på söndag!!!

2008-02-22 @ 12:01:14
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Cissi

Håller tummarna för er. Går säkert bra. Undrar vad det blir för fika på ons? Börjar bli en segervana!!
Lycka till!!

2008-02-22 @ 20:04:01
Postat av: Marie

Stålt uppfödare med ett stort leende på läpparna. Ni är fantastiska. Hoppas att det blir en bra dag på söndag.

2008-02-22 @ 20:06:07
Postat av: Liselotte

JAPP-lycka till i Ljungbyhed på söndag!
Då ses vi ev. i maj..........

2008-02-22 @ 22:03:29
Postat av: Lisa, Dorran o Matilda

Vi håller oxå tummarna!

2008-02-23 @ 21:47:54
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: flattematte

Grattis till Scotties VP!! Min Sally tog hem det 2005. Kolla i pärmen sen, flatten i vitsippsbacken!!
Vi var också med på DM! Det året gick det i blekinge. Det var det svåraste spåret vi gått någonsin men jag kände mig så nöjd och stolt efteråt att min hund fixade det! Det var 30 + när vi skulle gå och domarna var tveksamma om hundarna skulle klara det... Men det gjorde dom! Lycka till!

2008-02-24 @ 22:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0