Paketer från Brossan!Med dolt budskap!!!!!

Ett super låååååååångt ben fick jag av min bror Viggo när jag blev Champion och en jätte fin Fasan (i tyg )för nu tycker brossan att vi ska lägga mer energi på jaktprov och den biten, vi får väl ta oss i kragen och träna avlämningar, Gert och Kents dummisar funkar fint inomhus nu, jag håller kvar jätte länge bara jag får en godis när matte sträcker fram handen och vill ha dummin, kråka det fick vi av Mia i onsdags så det ska vi träna i morgon, bara ute i trädgården har matte sagt, jag får nog sova på saken så får vi se om jag vill ta någon äcklig  kråka i min mun i morgon.....................to be continued

image275
Mitt stora ben och min fina fasan


image274
den är så gosig

image273
Håller jag fint nu Gert / Kent ? Börjar tycka om era dummisar nu tror jag att jag gör.......eller?!

Kommentarer
Postat av: Wallander

En sådan fasan har jag oxå, den tycker jag är mycket mycket bättre att träna med än de där svarta fåglarna,för att inte tala om duvorna, änderna, kaninerna mm. Jag tycker det är skitläskigt att få fjädrar i munnen och ibland fälls någon vinge ut framför ögonen på en så att man knappt hittar tillbaka till MOR. Jag har ännu inte fattat helt vad denna typ av träning skall vara bra för. Men vi skall nog lära oss klara av detta oxå, tror jag, vad tror du?

Jag tycker du ser väldigt proffsig ut på biden där du håller dummien i munnen. Där kan bra inte bli några klagomål.

2008-02-29 @ 22:54:44
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Viggo

Det ser ju jättebra ut med Kent/Gert - dummiesen! Hoppas vi snart ska dit så dom får se vi gör våra läxor.

Hoppas du får prova kråkan oxå idag. Matte har lagt fram flera fåglar i källaren och jag är där flera gånger i timmen för att kolla att dom verkligen ligger kvar. Tyvärr har matte nu stängt dörren till dem så nu sitter jag bara utanför dörren o gnäller o vill in. Matte är jättesur på mig för det, jag störde henne i Lets Dance igår tydligen med mitt pipande. Vaddå, hon ska väl vara glad när jag nu äntligen börjar visa intresse för fåglar!!!!

2008-03-01 @ 12:34:46
Postat av: Tessie

Tja Walle!

Jag börjar lära mig det där med fåglar nu tror jag...vet du min Matte har blivit tokig igår när vi skulle träna med fågel så regnade det och blåste som bara den så Matte tog in fågeln i köket!!!! Och där klickade vi och jag tycker ju inte riktigt om det men jag fick så gott godis när jag höll kvar så då var det värt det, säg till din mor att bara det bästa är gott nog (fast jag tror du får det av henne ialla fall) om du ska ta äckel fåglar i munnen, så kommer det säkert att gå hur bra som helst när du bestämmer dig för det.
Lycka till vill höra hur det går längre fram.

2008-03-02 @ 19:25:41
Postat av: Linn

Hej Ingela.
Hoppas att allt är bra med dig :)
Blev lite nyfiken på var du hade tingat vaktlar?
Vänligen Linn

2008-03-04 @ 07:10:32
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se
Postat av: Sara

Så fina presenter du fick Tessie, och tårtan var verkligen jättefin den också! (Säkert god med!) Jag tror nog att du kommer att bli en duktig jakthund också så småningom, sen gäller det att ligga i om du ska få ännu fler championpresenter... Lycka till, tjejen!

2008-03-04 @ 12:11:27
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0