TYSTNAD......Kurs! Snö,krock och Astma

I dag har jag lärt mig något nytt om mig själv!!! jag har tydligen 23 komando från det att  jag skickar på en markering tills Tessie är inne igen......och det har vi ändrat på idag, jag säger som vanligt Apport  sen är jag TYST tills Tessie är inne och hon vet precis vad hon ska göra så jag behöver inte säga något! Tack Gert!

Idag har vi oxå tränat UT och det gick jätte bra Tessie var super duktig på det ( har aldrig tränat det ), sen var det dags för höger vänster och det gick oxå över förväntan man kan bli lycklig för det lilla.

I början funkade det inte alls för min hund är tokig MÅSTE träna på STADGAN, nu får det vara skärpning på den biten.

När jag nu satt här och bloggad så tänkte jag att jag passar på att ringa mina föräldrar för de är på väg från Gellared och hem och vi ska dit i kväll, men jag hann ju bara ut på kursen idag så fick jag ju skicka dottern till Lund för ett astma anfall hon ringde och var halvt hysterist fick inte luft, så jag tänkte ringa (föräldrarna) och förvarna att vi kanske inte kom och just som vi satt i telefon så säger pappa nu kommer det blå ljus bakom oss vi är på väg upp för hallandsåsen och det snöar sen hör jag bara ett konstigt ljud en smäll och pappa som tar telefonen igen och säger: jag skrotade bilen, man blir ju halvt hysterisk själv och hoppar i andra kläder och berädd att ge sig av mot hallandsåsen (Johan sitter i lund med Sara, jag hämtade min nya bil igår och i all tumultet vet jag inte vad jag har för däck på bilen ingen vidare smart ide att köra till Hallandsåsen med sommar däck) när pappa ringer igen och meddelar att det ska nog gå bra att köra hem om han tar det lugnt, så nu sitter jag här och väntar på nästa besked, hoppas bara at allt går bra hörde ju hur mamma lät i bakgrunden.
Nu har Johan ringt och är på väg att hämta medicin till Sara sen kommer han hem så tar vi hans volvo med vinter däck och kör till mina föräldrar (jag hade bara sommar däck på min) jag måste ju hem och se om mina älskade föräldrar..................Ibland hänger livet på en skör tråd.


image264
Fika bilden!

image265
Kent instruerar Mia

image266
Mia fokuserar

image267

image268
Äntligen.................

Kommentarer
Postat av: Carina

Hoppas verkligen det gick bra för föräldrarna och Sara idag. Måste varit hemskt att höra krocken i luren! *huvva*

2008-02-16 @ 21:28:55
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Flinga

Herregud, du måste berätta mer hur det gick!

2008-02-17 @ 09:52:46
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Sara

Usch vilken dramatik! Hoppas verkligen att allt gick bra för dina föräldrar och Sara!!!

2008-02-17 @ 12:10:05
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0