Vilken Helg!!! Wt och Eftersöks mästerskap.

I Fredags så packade jag ihopa allt för en natt i Karlskrona i husvagn trodde jag att det skulle bli, men strax innan jag skulle ge mig av ringde man från campingen att en stuga blivit ledig om vi ville ha den i stället för husvagnsplats och jepp, det var ju klart att vi ville .Lite mindre tid att lägga på resan dit ,skönt och bättre säng för min kassa rygg.
Väl framme så gick vi en runda runt campingen och kollade in den. Det var hundar överallt, tyckte det var konstigt med så mycket hundar på en och samma camping men det visade sig att det var någon större agility tävling samtidigt som vårt Wt, vi hade sen en mysig kväll med god mat och dryck och massor av prat och skratt.


Vår inte allt för stora stuga 4 vuxna och 4 hundar (finns det hjärte rum så finns det stjärte rum)


Mia och hundarna vid vår uteplats.


Pyromanen Mia


Zorro vill sitta hos sin matte på terassen


Agnes provar Mias säng och den var sååååå skön! passande örngott.....

WT

Lördag morgon klockan ringer 6,45 och det är ÖSREGN fy fasen vad tradigt, men men sånt e livet. Det var bara att bita ihop och packa ut i bilarna och rasta hundar, för att sedan åka till provplatsen som låg ca 4 km från campingen. När vi väl kom dit så kom det en skur till, men sen var det uppehåll, och till och med solen tittade fram ett tag. Vi blev uppdelade efter nummer ordningen och jag och Cissi kom tillsammans medan Marie och Mia kom i vars en grupp, men efter första så gick vi ihop allt kändes tryggare så.
Mitt mål detta Wt var att inte nolla på någon station.

Station 2 Markering

Jag började på station 2 som var en markering. Fotgående fram till utmärkt plats, skytt till vänster och kastare framme bakom träden, detta gick bra fotgåendet kunde varit bättre men det var ju första stationen och Tessie var taggad till tusen. Markeringen var kanon, sen sprang hon i en båge tillbaka satte sig fint och lämnade av snyggt i handen.
14p

Station 4 Walk Up

Här skulle man gå två och två, så det blev Tessie och Zorro, och eftersom vi hade lägst start numer så fick vi börja vilket passar oss perfekt, då Tessie  har lite svårt att vänta. Vi gick fot framåt och stannade på anvisad plats där det sköts ett skott och dummin kastades. Tessie springer förbi den, lite för långt till höger men vänder om och hittar den efter ett par meter,  lämnar sen av den snyggt. Passiviteten gick också bra, jag var lite orolig att hon skulle sticka iväg när det var Zorros tur att hämta, men hon satt kvar om än i beredd ställning men kvar satt hon.
14p



Station 3 Markering

Också en markering. Tessie går verkligen fot fram och sätter sig när jag hälsar på domaren, går riktigt bra fot fram till utmärkt plats, sitter kvar fast skottet inte kommer utan den klickar. När det lyckas går hon spikrakt ut till dummin, lika rakt tillbaka in sätter sig snyggt vid sidan och lämnar av YES YES YES.
20p

Station 5 Vatten Markering

Kanon fot ner till platsen som låg i en nedför backe, spikrakt ut tilll dummin spikrakt in stannar i vatten kanten släpper dummin och går runt och dricker och tittar på mig precis som detta var skönt matte. (gissa om jag skulle kunna strypa hunden vid det tillfället) Efter 2 tillsägelser tar hon dummin och kommer upp och ger mig den, och domaren säger ojdå det som såg ut att bli en fullpoängare blev bara en lågpoäng  BLÄ.
5p

Station 1 Dirigering med störning

Vår sista station var nr 1, en dirigering med störning. Dummi utlagd rakt fram, ca 30 meter kanske det var till vänster, ca 100 meter bort satt en människa på en ryggsäck och bara glodde. (skulle va så) Väldigt många hundar for ut till denna människa och kollade vad det var för en, så även för Tessie. Fast att jag var väldigt noga med att hon satt i rätt riktning innan jag skickade henne, så drog hon en repa ut och kollade läget. Jag lyckades få stopp på henne på vägen tillbaka till mig, och skickade henne på dirigering till höger, och då far hon rätt ut till rätt plats och letar efter dummin,  hittar den och kommer in och gör en snygg avlämning.
10p

Totalt 63 poäng

MITT MÅL VAR KLARAT INGEN NOLLA denna gången.

Vilken dag vi haft, fantastiskt sällskap i form av Marie Cissi och Mia. Vilka vänner man fått på köpet helt underbara.


Tessie och Agnes efter Wt, Tessie hade nog orkat ett till om hon hade fått.



Efter Wt så var det fika i grön gräset och summering av dagen som gällde innan vi packade in oss i bilen för färd hemåt. Skulle hem och skjuta in stutsaren tilll eftersöks mästerskapet, som gick av stapeln i dag söndag i Jönstorp där både Marie och jag skulle vara med. På Lördagskvällen var vi helt slut både min hund och jag, och när vi fått mat och duschat båda två så stupade vi i säng.


Eftersöks mästerskap
Söndag morgon. 6,30 ringer klockan och jag undrar om jag verkligen är riktigt klok, semester och klockan på 6,30 men är man galen så är man. Det var ju eftersöksmästerskap i Jönstorp där Johan och jag var anmälda som ett dubbel ekipage.  Samling 8,45 för genomgång och hur dagen var upplagd. Vi började med teoriprov och skytteprov.Teoriprovet gjorde vi tillsammans, och det gick bra. Sen fick jag följa med till skytteplatsen för eftersöksskytte, en gris var påskjuten och 2 hundar var lössläppta i området fick jag reda på. Grisen kom fram bakom en buske och då sköt jag. Jag avstod att skjuta när hundarna visade sig och det var ju precis så man skulle göra. Jag hann skjuta 3 av 4 skott, missade ett men satte ett i mitten och ett lite sidan om så jag är full nöjd. ( det var 3 av 10 personer som blev godkända på skyttet  det var jag Anette och Martin).
Nästa station var skottplats undersökning. 3 rutor 10 minuter på varje. Vi tog det lugnt och hittade spår och skotthål på alla 3 platserna och hade 2 rätt av 3.
Sen körde vi tillbaka till jaktstugan där spårdomaren väntade på oss för det sista momentet, ett ungefärligt öppenklass spår på ca 600 meter, och det är inte lätt efter detta ösregn som kom i natt. Många hundar bröt, Johan gick med Ronja och det gick bra, fick hjälp en gång av domaren men klarade det annars kanon.
Sen samlades vi på skjutbana för korvgrillning och en redogörelse för hur dagen gått. När det var gjort var det dags att presentera vinnaren, och det var Martin Bruck med kompanjon, jätte GRATTIS. Sen säger han att på 2.a plats kom ett ekipage med en kvinna och en man från Eslöv -Svalövs jaktkrets och det var ju VI vi bara tittade på varann först, och blev bara så glada, FY FAN vilken helg vi haft, jag tror att om jag inte haft öronen hade jag svalt huvet när jag smilade jag är bara såååå glad.
Nu ska jag ta ett glas skumpa  och skåla för alla som hjälpt oss att komma dit vi är i dag  Gert och Marie tack för all hjälp ni är underbara och alla ni andra också.
Nu laddar vi för nästa Wt som är på söndag utanför Habo ska bli så kul.


De glada 2.a pris tagarna.


Uno och Frederik berättar om dagen

Kommentarer
Postat av: Cissi o Zorro

WT var ju bara helt otroligt toppenkul, o vilka hundar vi har!! O så går ni o gör ett sådant toppenresultat idag!! Är så glad för er skull!! Supergrattis till er alla tre!! Bara njut av er framgång!!!Kram på er från oss

2008-07-20 @ 20:02:04
Postat av: Mia

Ditt leende på fotot säger allt! Det är så fint det fotot!!! Så jäkla kul!! STORT STORT GRATTIS, jag är sååå glad!

2008-07-20 @ 20:46:16
Postat av: Anonym

Snacka om att surfa på vågorna! Njut av känslan av framgång den är underbar!

2008-07-20 @ 20:55:28
Postat av: Carina

Gud vad roligt Ingela! (och Johan så klart!) Grattis till BÅDA resultaten!!!!

2008-07-20 @ 21:13:19
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Gert

Vad säger man, grattis dubbelt upp, vilka ekipage ni har i den familjen. Undrar hur ska nästa helg bli ? :-)

2008-07-20 @ 22:10:48
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Den helgen blir svår att slå, jättegrattis!

2008-07-20 @ 22:29:50
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Vad ni kan, ni är helt underbara. Snacka om att all träning nu verkligen börjar börjar "bära frukt" ordentligt.

Stort GRATTIS till er alla!

2008-07-21 @ 00:31:25
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ia & Kelly

Vilken underbar helg ni har haft med all framgång och GRATTIS.

2008-07-21 @ 11:08:34
Postat av: Marie med Mascot

Oj!! Vilken vecka ni haft! Stort grattis, nu är suveränt duktiga allihop :-)

Postat av: Anette and the dogpack!

JÄTTEGRATTIS till 2:a placeringen på Eftersöks mästerskapen i Jönstorp!!! Kanonjobb av er Ingela och Johan och inte att förglömma Ronja så klart!!!

Kramar i massor från Anette and the dogpack i Gummarp!

2008-07-24 @ 08:20:31
URL: http://www.gummarpskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0