Älskade stuga! Casa Pelargon som den är döpt till.

Nu har vi varit en helg i paradiset, en brun stuga med vita knutar alldeles i kanten av skogen i Mellbystrand och med lagom avstånd till havet helt UNDERBART!
Fredagen bllev det inte så mycket av vi gick en liten runda sen var vi nere och beställde Pizza (har fantastiskt goda pizzor på DJ,s pizza i Mellby) slappade och tittade lite på tv, sen kröp vi till kojs ganska tidigt Sara och Natta kom med tåget kl 13 och skulle hämtas  (hade varit på Jägersbo på fredagen) i Laholm, efter det var det shopping i Mellby som gällde sen en tur till Hundbadet som ligger  på väg till Skummeslöv sååååååååååååå underbart det var säkert 24 grader i vattnet så härligt både vi och hundarna njöt i fulla drag, Milla blev helt tokig om hon inte hann med de stora hundarna efter apporten i vattnet, hon blev tokig varje gång den kastades för hon har ju inte en chans mot Tessie och Ronja hon skrek som en tok det lät som hon sa " den är min min min min" och vi skrattade så vi höll på att gå av på mitten. Milla fick ha lite "egen" tid när vi satt Tesse och Ronja i bilen så hon oxå fick lyckas lite.

 
Tessie in Action med Milla som svans.


Andreas och Johan apporterar med hundarna


full fart framåt


Full fart tillbaka


jag kan sitta fint även i vatten..........


.................om jag får apportera sen.

Efter en välbehövlig vila




både för hundar och oss så gick vi en lång promenad i skogen också detta helt underbart man mår så himla gött här uppe, sen var det fotbolls spel på hög nivå som gällde har aldrig låtit Tessie ha en boll innan men tänkte nu får vi prova och när vi tog den så lugnade hon sig kanon med Barbro Börjesson träning! Johan och Andreas har jätte kul i ett par timmar med hundarna i trädgården, Andreas har ett par blå märken på benen för var han inte snabb nog så fällde Tessie honom

Ronja vill ha bollen


Kasta då så jag kan ta den för er....


Andreas skrattar så han pinkar nästan i brallan....


Nu är det Tessies tur


Hon golvar Andreas direkt


Nu tycker husse att det räcker




Andreas med Milla hon tyckte det var lite läskigt med en så stor boll.

Kvällen tillbringades i uterummet med god grillad Laxkotlett och en flaska Martini Asti min absoluta favorit, kan man ha det bättre?


Barnen spelade kubb och bråkade så allt var som vanligt ändå, säg den lycka som varar.






Skogspromenad på Söndag morgon!


Fotografering innan tungorna hängde för långt nere







En ekorre i trädet den satt och tittade på oss ett tag


syns kanske dåligt här men jag lyckades fota ekorren mitt i ett språng.


Träning har det också blivit i helgen även om det inte har varit något som varit planerat,  fotgående när vi har gått promenad båd i koppel och lös, vattenapportering, linjetag i skogen och sök på gräsmattan, vilken toppen helg vi haft!

Kommentarer
Postat av: Sara (dotter)

mamma, jag tackar och bugar för att du inte la in den bilden på mej och Nathalie i solstolarna. bugar

hahaha :) <3

2008-06-10 @ 15:16:38
Postat av: mamma

ha ha ha rummet ska städas i dag! annars kommer kanske bilden på bloggen, kallas utpressning och brukar vara effektivt.

2008-06-10 @ 15:29:48
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vilken helg! Låter som ni har laddat batterierna rejält! Skönt med sådana avbrott bland alla måsten. Ser ut som både hundar ungar och vuxna kunde slappna av och njuta. Vilken härlig insynsskyddad trädgård det verkar vara där.

2008-06-10 @ 18:03:41
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Så härligt & mysigt... så här skulle man vilja ha det alltid!



Roligt att se att alla familjemedlemmar kan ha så roligt tillsammans.

2008-06-11 @ 00:21:18
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0