Pizza kväll, Eftersök och Skolavslutning

I går Onsdag så skulle vi sätta sprätt på de sista pengarna i Andreas klass så fröken hade bjudit in till Pizzakväll 18 familjepizzor gick det nästa åt till ALLLA barn och föräldrar (1 barn var på semester annars var alla där) som kommit för att dels ta farväl av Maria och dels för att en sista gång vara tillsammans alla för sen splittras klassen.

Maria hade satt ihop ett bildspel från året som gått och det var jättekul (fast man var med på piniga bilder från lägret) som vi tittade på och när det var slut passade jag på att lämna ut dvd filmerna som jag gjort till alla från lägret, det var mycket uppskattat av alla barnen och nästan alla vuxna utom de som var med och sjöng i Live Karaoken, jag kunde tjänat en slant där, en pappa erbjöd 1000 kr om jag klippte bort honom men det kunde han glömma och en mamma vet var min brevlåda bor ha ha ha ha de är för underbara.

När vi skulle drick kaffe gick vi ut i bilen och hämtade tårtorna som vi beställt och bakat själv Maria visste inget om detta och brast ut i ett härliga skratt när hon fick öppna den köpta tårtan.......


När vi åt tårta passade Maria på att läsa upp det hon skrivit om var och en, hon hade gjort ett A4 med en vers till var och en och köpt en bukowski nalle till alla barnen, är det konstigt att alla bara älskar denna människa? Så här skrev hon om Andreas

Kära Andreas

Du är charmig till tusen
och hos många du gör susen
Du är en toppengrabb
Aldrig det är något klabb
Alltid hjälpsam och snäll
Sällan du får skäll
Gillar att rita och fixa
och att med bollen trixa
Du är mig mycket kär
Jag gråter en skvätt
När jag måste säga farväl
Så gör det ont i min själ
Jag kommer att sakna dig.
Kram Maria



När alla barnen fått sina verser och nallar och gråtit en skvätt så var det min tur att gråta  för även till mig hade Maria gjort en vers som går såhär

Kära Ingela

Du är en trevlig tjej
Att fixa är din grej
Alltid pigg och glá
Du ordnar allt så bra
Du är flitig som ett bi
Full med massor av energi
Det är minsann inte så lätt
Att tacka dig på rättt sätt.
Men denna lilla sak
Hoppas vi faller i din smak
Tack för allt!

Föräldrar, elever och fröken
klass 3-4A

Jag fick en jätte fin Ljuslykta och det kunde inte passa bättre för det är jag ju tokig i, när vi nu hade gråtit färdigt så kom en mamma in med 2 buketter blommor en till mig och en till Klaus för att vi varit klassföräldrar i alla åren för dessa underbara barn och då grät vi en skvätt till i mitt kort stod de: Stort tack från oss alla till världens bästa klassmamma.
Kolla in buketten jag fick, den luktar underbart.





Ljuslyktan jag fick.

Lite andra bilder från kvällen

      


När vi kommit hem runt 21,30 så var det att sätta sig ner och prata en stund det hade varit ganska så omtumlande och många av barnen var ledsna både på skolan och sen när de gick hem när vi kom i säng runt 23 tänkte man att gud vad skönt att sova hela natten efter en sådan här kväll och en del nätter man agerat taxi denna veckan till Sara som varit och serverat på lärar middagen i måndags och skulle hämtas kl 00,30 så var man ganska slut...men säg den lycka som varar kl 00,40 ringer telefonen och vi fattar ingenting VEM ringer nu och varför? Johan svarar och jag hör honom säga ja det är jag och då undrar jag ju givetvis vad står på? en stackars lärare som varit på avslutningsfest för en 9.a i Eslöv har råkat köra på ett Vildsvin på vägen hem så vi går upp och packar i hopa saker och hundar och ger oss i väg lite spända var vi nog båda två för tjejen som råkat köra på den säger att den var stort som ett får och ett vildsvin stort som ett får det är INTE litet och bara vikten på det är massor.
Vi kör ut till platsen tjejen angett som olycksplatsen och hittar lite delar från bilen men inget mer, jag tar ut vår turbo Labbe Ronja och hon  får upp spåret direkt på vägen och vi går ca 7 meter där ligger det i gropen sten dött VAD KÄNNER MAN DÅ????? Skönt, men kanske ändå inte man var så inställd på att göra ett helt eftersök så det är lite snopet. Skadan på grisen var inget synligt bara  lite avskavt hår, konstigt som det kan bli.
Så det var bara att packa ihopa och åka hemåt i natten för att försöka sova ett par timmar innan det var dags att gå på skolavslutning.

Klockan ringde alldeles för tidigt i dag, kunde inte somna igen i går eller i morse när vi kom hem.
Andreas for upp ur sängen som vanligt och var klar i ett nafs det var samling på skolan som vanligt innan de skulle tåga med Flaggan först till kyrkan för den traditionsenliga avlutningen.
Alltid lika fint med avslutningen i kyrkan


Flaggbärare och musiker först sen kommer hela skolan i samlad trupp




Andreas klass sjöng en sång i kyrkan






Sista bilden på gänget.


Vad är väl en skolavslutning utan regn eller åska eller varför inte HAGEL när vi kom hem och satt och fikade så började det först regna droppar stora som ja vet inte vad  och rätt som det var så bara vräker det ner hagel hur var det nu de sjöng i kyrkan i dag ??? Du ska inte tro det blir sommar....... och det stämde ju just idag.



Nu ska vi njuta av att ha sommarlov ialla fall om det så haglar aldrig så mycket.

Kommentarer
Postat av: Carina

Hur blödig är inte jag då... Jag grät en skvätt när jag läste om skolavslutningen och alla fina dikter ;-) Härligt med lärare som engagerar sig så i barnen!

2008-06-12 @ 15:32:06
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Vilket kanonslut gällande skolan... jag kunde inte heller läsa utan att fälla ett par tårar (jag är nog bland de blödigaste som går i ett par skor).



Gällande viltolyckan och eftersök mitt inatten... nej det kan jag lätt vara utan. Men jag undrar så klart, hade det varit premiär för dig Ingela om grisen fortfarande levat?

2008-06-12 @ 20:31:01
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Ingela

Svar till Helen, på gris hade det varit premiär om det hade varit jag som fått skott på den, jag är en toking som tycker om spänning så det är väl därför jag "ränner" ute på nätterna.



Har blivit så här sen jag köpte min Flat för det var bara i affärer jag var ute och "rännde" i innan, bara så du vet det är inte försent inu=) Hade någon sagt till min man för 5 år sedan att jag skulle vara ute i skogen och jaga och gå upp mitt i natten för eftersök så hade han nog skrattat ihjäl sig och frågat om de inte kände mig bättre, som livet kan bli KUL det har jag ialla fall.

2008-06-12 @ 21:41:16
Postat av: Sara

Åh så fint av Andreas fröken!!! Förstår att ni grät en skvätt och att ni kommer att sakna henne!



Skönt för grisen att få en snabbt slut på lidandet, men jag förstår att det kändes snopet för er som laddat! Men det lär nog komma fler gånger och då blir det säkert mer utmaningar för er!

2008-06-15 @ 13:52:57
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0