Från Svart till Grått

Har fastnat i lite otur för tillfället känns som det har följt efter oss sen vi var på Lärkesholm (ja jag vet Gert jag ska släppa de men det började redan där) härrom dagen när jag kom ut till mina kaniner så hittade jag hipphipp död i buren och jag fattade ingenting hade inte märkt någonting på henne alls att hon skulle vara sjuk eller så, det var bara att plocka bort henne från sin kompis, 2 dagar senare kommer jag ut och då ligger hipphopp död i buren och då börjar man ju undra vad som händer pratar med Marie i telefonen och vi kommer inte fram till någonting hittar ingen förklaring till vad som kan ha hänt, super Trist  vi hade ju fått de riktigt tama nu.

Igår började dagen som vanligt upp tidigt och iväg till jobbet, har haft Sara med denna veckan som praktikant och det har varit kul, dagen flöt på som vanligt vi var i tid  i skolan och hämtade Andreas som hade varit och hoppat längdhopp i kretsmästerskapen i skolan och fått ont i sitt knä igen inte kul alls vi har varit inne och fått det röntgat och konstaterat att det är knäskydd som gäller vid all sport  och de hade han använt men det hjälpte inte denna gången så det gick som det gick ett giltigt hopp som dessutom var långt så det var synd att sista hoppet inte gick att hoppa.

När vi kommer på vägen hem så får jag en klump i magen det ligger något på vägen precis vid vår infart vår älskade katt Alva låg på vägen i hjäl körd....visst en olycka händer så lätt men man kan för FAN stanna och lägga in katten till sidan så ingen annan kör över den och sen så bor vi ju så att vi vet vem som kör som idioter fast de är barn och djur som rör sig på vägarna , det minsta man kan göra tycker Vi det är att höra av sig så man får veta vad som hänt men nej då så ärliga människor har vi inte här i SIbbarp.

I går kväll ville inte Andreas spela fotboll han var för ledsen så han följde med Johan och mig på öppethus i kågeröd på BVL som hade en kväll med folk från Jägarförbundet,svenska foder, Pinewood och massa mer med bla modevisning av jaktkläder och skor, korvätning mm när man kom in så fick man en påse med ett sittunderlägg en penna och lite lappar den ena lappen skulle man fylla i och lämna in man kunde vinna en mobiltelefon eller en vanlig bärbar telefon och efter modevisningen så drog de en vinnare av mobilen och bland ca 100 personer så drar de ANDREAS NILSSON vilken tur han behövde de i dag, han blev jätte glad det var en helt ny samsung mobiltelefon med precis allt i så det gick från kol svart till mellan grått denna dagen.

Nu hoppas vi att det ska bli bättre vi har bestämt att inte skaffa några nya djur på ett tag det har varit ett hårt slag detta.

Har ej hellre tränat hund på ett bra tag har liksom tappat gnistan kan det bero på att det är höst eller bara allmänt trist det vet jag inte, men en väldigt uttråkad Flatte har jag där hemma som går efter mig med allt möjligt för att vi ska göra något tur att jag har bestämt med Gert at vi ska träna lite på måndag så man får lättat lite på det dåliga samvetet.

En glad nyhet  var att Sara var på anställnigs intervju om ett jobb i omsorgen och hon fick det.

Kommentarer
Postat av: Helene & Wallander

Det sägs att en olycka sällan kommer ensam, men detta var kanske lite att ta i på så kort tid. Förstår att det känns tungt just nu.



Men det verkar som om ljuset tänts lite igen... Andreas mobilvinst och Saras jobbvinst.



Hoppas oxå att du hittar lite träningsglädje igen. Har du lust att prata lite så har du mitt nummer.



Kram på er alla!

2008-10-03 @ 20:43:14
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Cissi

Så himla tråkigt för er med allt! Men Andreas hade ju trots det tur...o Sara....så det har säkert vänt nu....Så upp med hakorna i Sibbarp!! Ingela, du vet väl att en runda i skog o mark el hav är en lisa för själen o laddar batterierna....Kramis på er!!

2008-10-03 @ 22:57:24
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Usch vad trist! Det är alltid lika jobbigt när djuren dör ifrån en. Hoppas att det vänt nu och att allt blir ljusare.



Men det där med en vandrande hund bakom sig känner jag igen. Min variant är brun och piper dessutom hela tiden. Damen ifråga höglöper och vill ut...å vill sen in...å vill ut igen.. å är missnöjd i största allmänhet. Tur att det bara är 1½ vecka till... sen får hon bli som vanligt tycker jag.

2008-10-04 @ 16:54:14
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Mari & Anders

Usch då, stackars er kram, för mycket på så kort tid, förstår att ni inte är på topp just nu.



Hoppas att Andreas vinst och Saras jobb visar på att det har vänt nu.

Säg Grattis till Sara, det var ju kul. :-)



/Mari och Anders

2008-10-05 @ 09:56:24
Postat av: Sanne Ammitzbøll

Nej hvor trist. Tanker fra Danmark

Sanne og Thomas

2008-10-07 @ 17:51:30
URL: http://agilitytraening.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0