Nu är det VÅR!!!

Har varit ute vid havet och gått en runda med Tessie i dag det var bara sååå underbart tog massor av kort på allt möjligt, släppte Tessie lös ett tag på en äng och som hon sprang det märks även på min tosing att det är vår, sen var vi en runda i hamnen i Barsebäck och tittade på båtarna som de höll på att lägga i vattnet sen hemma och gjorde vid i fågel burarna och då hittade vi 5 Vaktel ägg så därför är det nu VÅR!!!!! När det värps i burarna!


Årets första ägg.


Havet vid Järavallen.


Tessie på språng.



Krokusar i vår rabatt.


Vår katt Signe!


Kanske på väg till ännu varmare väder......




Nu kommer jag matte!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Gert

Vaktelägg..... och en vecka kvar till Påsk.... har du lagt en beställning till fåglarna ?

2009-04-02 @ 20:04:45
Postat av: Marie & Lakrits

Vilka härliga bilder! Ja, visst är det underbart med vår. Var ute och fixade till ett viltspår innan idag och det luktade liksom vår i skogen.



Tack för tipsen om spårandet. Vi får ta DM i år som ren träning. Säkert många "veterander" på plats. Kul i alla fall att utvecklas tillsammans med sin hund i spårandet!

2009-04-02 @ 21:17:33
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Vilka mysiga bilder! Jo, nu är det vår! Här hos mig vet jag när våren har kommit, det är då grannen slänger ut gödsel på åkrarna runt mitt hus. Och det gör han nu. Luktar apa...

2009-04-03 @ 09:00:15
Postat av: Helene & Wallander

Tack för trevligt sällskap (som alltid)idag.



Glömde att säga att Tessie var jätte duktig idag, inte ett endaste pip hörde jag, f-n vad bra att du jobbat bort detta på henne!



Kramizar

2009-04-04 @ 00:02:33
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag köpte en munkorg på Teba, den ska din pittflatt ha nästa gång vi träffas, hon är ju livsfarlig :-)

2009-04-07 @ 21:59:51
Postat av: tommy söderholm

hej hopp på er

trevligt att läsa era förehavande i skog och mark och detta med grillning låter gott

//Tommy

2009-04-08 @ 09:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0