På rävjakt med Tessie

I dag var det så dags igen att ge sig ut på lite räv jakt, jag gjorde mig färdig för ett pass på räv vid 20,30 tog i dag Tessie med mig för att kolla hur det skulle gå  att ha henne med och sitta stilla så länge..... det gick över förväntan hon sa inte ett pip men var väldigt stressad och flåsade på ganska bra.
Vi satte oss vid rörflenen så vi hade bra koll över hela marken först kom det en hare förbi på en 80 meters håll och den hade Tessie sten koll på efter ett tag kom det ut ett rådjur och började beta Tessie stirrade på den och jag sa till henne att lägga sig ner jag tittade på den genom kikaren och Tessie låg kvar kändes kanon bocken gick kvar och betade länge och Tessie stirrade lika länge på den, sen såg den oss men tänkte nog att det var något konstigt som satt där i hörnan den kom närmre oss hela tiden och när den stod ca 25-30 meter ifrån oss och glodde på oss så tyckte nog Tessie att det var i läskigaste laget för då kom det ett dovt morr ända från magen men inget mer och hon slutade när jag sa till.
För min del så var detta en kanon lyckad kväll att min hund kunde vara så tyst och lugn på ett pass det har jag inte ens vågat drömma om så nu kan jag kanske få sällskap på mina äventyr.

Att det inte kom någon räv i dag det gör mig ingenting alls.

Kommentarer
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Duktiga tjejer ni är... vad kul att ni kan sitta på pass tillsammans nu oxå:-)



Kramizar

2009-08-06 @ 09:59:50
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Marie med Mascot

Haha! Mascot hade sagt; bara lugn matte, jag springer och hämtar rådjuret :-)) Duktig hon är, Tessie =)

2009-08-10 @ 10:38:35
URL: http://tokstollarna/pixbox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0