Gris och Hjort jakt

I söndags var det Gris jakt med  Anders som tyvärr hade vridit sin rygg så det blev bara Johan och jag som gav oss iväg ut i snålblåsten och snön det var inte varmt, jag hann bara sätta mig i tornet och hade nog suttit ca 40 min när jag ser en skugga komma ut från granarna det är en sugga och 4 små grisar de går ut i bete bunken och börjar rota runder det är sååå häftigt att sitta så nära och titta på dem, efter ca en halv timme går de in i granarna igen och efter en liten stund kommer det ut en ensam gris och sen en till och sen en tredje gissa om mitt hjärta det slår?!den första är en galt och de två andra årsgrisar de står helt fel hela tiden och jag får inget bra skott på dem, när jag väl har den ena i sikte så är jag förmodligen så frusen att jag drar av skottet och grisarna flyr in i granet igen och jag sitter kvar och grämer mig attans oxå!!!vi går och tittar efter vid betorna och i snön men det syns ingenting så det är bara att packa ihopa och åka hem.

I Måndags var vi på åsen och jagade hjort ingen större lycka där hellre hade en hjort som kom springande ca 100 meter från mig det var det ända jag såg på hela kvällen.

Tisdagen tillbringades på samma sätt som dagarna innan i ett torn i skogen på åsen ingen lycka denna dagen 2 harar kom skuttande förbi.

Onsdag alltså i dag har Johan och Gert varit på åsen och jagat och jag och Andreas har varit och sett om "våra" grisar vi begav oss ut vid 16,30 och när vi parkerat bilen så ser Andreas hur räven kommer  inne i skogen den stannar inte så jag hinner inte skjuta vi smyger efter den och ser den inne ibland granarna och sen är den borta, när vi satt oss i tornet så ser vi hur räven smyger ut över den lilla skogsvägen och upp mot bilen.

I dag satt vi nog bara ca 15 minuter innan det kom ut en liten gris kulting och sen en till och sen kommer suggan med de andra 2 kultingarna efter sig och de börjar böka runder i betorna de stannar nästan hela kvällen och det är riktigt häftigt att se hur de håller på.
Det var de djuren vi såg i dag man har blivit bortskämd med att det alltid finns djur när man är på Anders marker och jagar, kanon kul är det är det!!!!
Tack Anders för att vi får vara med om detta!

I morgon gör vi ett nytt försök och ser om det kommer någon års gris då? Andreas är taggad och tänker följa med då oxå ska se om vi kan få kameran med oss och ta några kort på grisarna när de är ute, tog 1 kort i söndags på utsikten över betorna bara.



Kommentarer
Postat av: Gert

Man blir "grymt" besviken när man inte får skjuta eller hur ?

2009-02-19 @ 09:20:19
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Wallander

Ha ha Gert... väldigt passande kommentar.



Hoppas grislyckan varit bättre ikväll!

2009-02-19 @ 22:41:49
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Sara

Var är grisarna??? Är dom med på bilden?

2009-02-20 @ 20:50:16
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Carina

Ser du inte dem Sara?!?!? Jag ser tre! ;-)Precis bakom trädet till höger :-)

2009-02-21 @ 09:55:33
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0