Ny uppdatering

Nu har det hänt massor...så mycket att jag inte hunnit eller orkat sitta vid datan men nu tänkte jag ta mig i kragen och uppdatera.
Vi har varit på Disney on ice i malmö på nya arenan det var bara såååå bra  alla tecknade prinsessorna var med och de såg verkligen ut som i sagorna, tog ett par kort med mobilen men de blev inte så bra.


Snövit och de 7 dvärgarna.


Den goda fen i Askungen kommer flygande genom luften.


Andreas har haft sitt efterlängtade kalas han fyller ju 11år den 11 jan och skulle haft kalas då men då låg jag i influensa så det fick flyttas det var ju kanske tur för nu hann ju hans data komma och han fick en bonus paket i form av ett guitarr heroe som det spelas flitigt på.





Sen har vi jagat en massa, till mitt stora förtret fick vi tacka nej till en jakt i källna med Gert och Co när Milla skulle starta på fältprov som inte gick så bra så med facit i handen hade jakten varit ett mycket bättre allternativ den dagen men men så kan det vara ibland det kommer en ny chans i morgon Lördag och då kan vi det ska bli jätte kul för det är ett trevligt gäng.
Jag har varit och jagat med grabbarna på Trollenäs bara jag för vi sitter ju inte ihop min man och jag utan kan göra saker var för sig, denna jakten är bara så kul det är driv jakt med wachtel och terrier det kommer alltid mssor av djur både gris hjort  harar fasaner och räv, man blir bortskämd för när klockan närmar sig 12 så tänds elden och det lagas mat denna gången var det Johan M som stod för maten det blev grillade hamburgare med tillbehör supergott tackar så mycket!


Gänget samlat runt elden.


hamburgare på grillning!

efter middagen så förflyttade vi oss till ett  grane med ett hygge i mitten där sprang 5 rådjur ut när jag gick ut till mitt pass attans oxå men sånt är livet vi missade oxå på en räv det var först Johan och sen Anders och sist jag som hade den inom skott håll men bommade den så nu är det att åka ut på söndag och se om man kan få tag på den rackaren.

Johan och Gert var i väg och jagade hjort i dag på morgonen på åsen de kom dock ingen hjort men en stor vildsvin galt som hade en av grannjaktlagets hundar efter sig kom rakt över "Johans" mark dock inte inom skotthåll för varken Johan el Gert sen kom det ett rådjur med en annan hund efter sig och då hade Johan Tessie lös i skogen men hon stannade kvar hos honom fast de kom farande i 200 genom skogen där de stod. Sen kom det en räv också konstigt nog så finns det inget djur upphängt i  garaget =) de får nog bli repris så småningom så Gert får skjutit en Hjort eller vad tycker du Gert???

Johan och jag har oxå hunnit med att vara tillsammans i 20 år fy fasen vad tiden den går känner sig som 16år  inu nästan.....vi har tänkt att åka iväg en lååååång helg bara vi så är det någon som har något bra förslag som inte kostar skjortan så är det välkommet.

Jag och Tessie har kommit med på jaktkurs för Gert och Kent och kommer att gå på fredagar ska bli kul jag är ju villig att ge Tessie en chans till och funkar det inte så blir hon en ren jakthund för det vet jag ju att hon kan apporteringen är det ju absolut inget fel på.


Vi har börjat planera spårkurser och har redan en full fortsättnigskurs och 2 platser kvar på nybörjar kursen får se om det ev blir 2 nybörjarkurser det är så kul att se alla framsteg de gör under kursens gång längtar till mars månad lite grann nu kan ju inte längta för mycket för då är ju jakten slut.

Jag har hunnit med att jobba en hel del mellan varven också faktiskt det har varit lite kris på jobb 5 som varit sjuka och 3 som har varit på semester visst är livet härligt ibland NOT!













Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

GRATTIS Ingela och Johan till era 20 år tillsammans! Inte en dålig bedrift!

2009-01-30 @ 17:59:44
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Gert

Med en sådan upplevelse i morse, vem behöver skjuta ??

Tack Johan för en härlig jakt.

2009-01-30 @ 22:21:09
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Helene & Wallander

20 år & lika lyckliga... det kallar jag äkta kärlek! Kan ni inte låna/hyra en jaktstuga någonstans, ni kan väl inte koppla av helt i alla fall :-)



Hälsa & gratta Andreas i efterhand, förstår att han tyckte det var värt att vänta.



Roligt att det går så bra med viltspårskurseriet!



Ha en bra helg!



Kramizar

2009-01-30 @ 22:42:10
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Marie med Mascot

Grattis till 20 år!!! Härligt :-) Oj, har Milla startat nytt fältprov? Vad gick snett? ag tror Mascot får väta till nästa höst S Håller ni egna kurser, låter spännande :-)

Postat av: Sara & Salsa

Oj då, helt utan mannen på jakt ;) Grattis till de 20, blir nog 20 till tror jag. Gratta Andreas i efterskott och varna honom- kommer jag i närheten blir det ingen plats till nån annan vid gitarren. Fast- finns det mikrofon? Då tar jag hellre den ;)

2009-01-31 @ 21:31:38
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0