Yes Yes där satt den!!!!! Min första Gris.


I dag hade vi bestämt med Anders att vi skulle sitta på gris vi träffades vis 20,30 och stod och pratade och kom fram till att Johan skulle vi sätta på det stället där det var minst chans att skjuta något och jag skulle sitta i tornet vid ankorna för där har det varit grisar och de ska inte vara där och äta upp ankornas mat.
Jag blev utskjutsad till mitt pass av Anders men vi fick sitta kvar i bilen en bra stund för det kom rejäl regnskur.
När jag hade kommit på plats så kom det en räv som jag satt och siktade på en bra stund men den fick nys på mig och stack ini salixen då vänder jag mig till höger och där står grisen i vattenbrynet och äter ank mat och då fick jag en väldigt hög puls och tänkte att nu skjuter jag och det gjorde jag den for upp och sen trillade den i vattnet och låg där och sprattlade och man har ju inte riktig rutin på att skjuta gris så jag laddade om och sköt ett skott till och då blev det tyst och stilla YES YES YES äntligen var det min tur att skjuta min allra först gris.

Jag ringde Anders och Johan som båda kom och hjälpte mig att dra upp grisen från vattnet och ta ur den, det hade räckt med det första skottet för det tog i halsen och det var dödande (det andra tog i buken) så nu vet jag det till nästa gång som kanske blir på söndag.

Nu e klockan snart halv 1 och jag ska gå och äta och sova ska döma 4 hundar för Bassetklubben i morgon.



Jag och min lilla lagom gris. Hade givetvis inte kameran med i dag så det fick bli kort med mobilen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Grattis, den ser jättegod ut! Tack för senast!

2009-07-25 @ 07:55:06
Postat av: Helene, Wallander & Beck

GRATTIS, grisligt bra gjort & vad kul för dig! Så nu har i alla fall den grisen ätit vad den skall av ankornas mat.



Hoppas att du får en bra domardag idag.



Kramizar



2009-07-25 @ 10:23:09
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Linn och Lira

Grattis till Grisen. Ska försöka ta mig i kragen och slutföra min jägarexamen för Måns i höst...

Kram Linn

2009-07-25 @ 10:25:06
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se/
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Grattis! Den första men inte den sista... vi ska grilla gris ikväll, gott.

2009-07-25 @ 15:28:28
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Fler gris-grattis från norr. När Mia skrek grattis till dig per telefon så höll det nästan på att gå illa och vi höll på att fara av vägen. Men det gick ju bra. Ena trummhinnan har dock fått bestående skador. Njut av god gris nu i sommar.

2009-07-25 @ 21:26:30
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Ia & tjejerna

Grattis till din första gris.

2009-07-26 @ 08:52:04
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Gert

Grattis !!



Ser fram emot helgen, blir det grillat vildsvin på fredag eller lördag ??

2009-07-27 @ 08:35:54
URL: http://dogblog12.blogspot.com/
Postat av: Lena och G & G

Grattis till grisdebuten!

Måste dock säga att jag tycker att den rosa grisen jag har i min bokhylla är bra mycket gulligare än den där besten du står och gullar med vid bilen.

2009-07-27 @ 17:20:42
Postat av: Cissi

Grattis!! O tack för senast!!

2009-07-27 @ 18:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0